کد خبر: ۵۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
امام جمعه موقت تهران گفت: مردم سالاری دینی رمز اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و مشارکت مردم پای صندوق‌های رأی افزایش اقتدار نظام اسلامی را دوچندان خواهد کرد.

مردم سالاری دینی رمز عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

 

حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد در آئین باشکوه گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اراک، اظهار کرد: امیدواریم پرچم برافراشته شده بر بام بلند ایران تا ظهور منجی عالم بشریت (ع) همچنان در اهتزاز باشد و توسط سکان دار انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب به دست امام عصر (عج) سپرده شود.

وی ادامه داد: امروز ملت بزرگ ایران با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه زیر بارش برف و باران با رهبر عالیقدر خود تجدید بیعت کردند و در مسیری که چهار دهه گذشته در مسیر آن قدم برداشته شده، گام نهادند.

خطیب جمعه موقت تهران گفت: انقلاب اسلامی از منظر آیات قرآن به مانند شجره طیبه است و اولین ویژگی کلمه طیبه باثبات، استوار و تزلزل ناپذیر بودن آن است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه شجره طیبه ریشه دارد و کلمه طیبه دارای ریشه محکم است، اظهار کرد: مردان و زنانی که در این انقلاب تربیت شدند، نمونه برجسته کلمه طیبه هستند و شهدای عالیقدر از مبانی اعتقادی استواری برخوردار بودند.

وی بیان کرد: عاملی که شهید پرافتخار تاریخ انقلاب اسلامی و سیدالشهدای مقاومت، سردار سلیمانی را برجسته کرد، چهل سال در خط مقدم از تمامی ارزش‌های اسلام، انقلاب، ملت ایران و ملت‌های مسلمان منطقه دفاع کردن بود و وی نمونه بارز ثبات قدم است.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: ملت ایران پس از چهل و یکسال با حضور در راهپیمایی امروز نشان دادند ثبات قدم دارند و با ایمان، بصیرت و اعتقاد گام برمی دارند و با وجود فراز و نشیب، سختی‌ها، فشارهای اقتصادی و تنگناها از ادامه راه باز نمی‌ایستد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: ما نهادهایی در کشور از قبیل نیروهای مسلح، ارتش، نیروهای انتظامی و دستگاه‌های امنیتی داریم که این نهادها نماد کلمه طیبه هستند. امروز دنیا می بیند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چهار دهه با اقتدار مقابل دنیای استکبار ایستاده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز دنیا قدرت ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران را در طول چهار دهه در برابر قدرت سست و پوشالی استکبار جهانی مشاهده می‌کند. امروز نیروی انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور با اقتدار مقابل سرویس‌های جاسوسی جهان که زنجیره‌ای را برای خلق نا امنی در ایران ایجاد کرده اند، با قدرت ایستادگی می‌کنند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد بیان کرد: امروز به دلیل حضور آمریکا در افغانستان، عراق و سوریه و حضور صهیونیسم در آمریکا شاهد نا امنی هستیم، اما ایران به‌عنوان نماد امنیت نه تنها در ایران بلکه برای عراق، سوریه، لبنان، غزه، یمن و جهان اسلام شناخته شده است.

وی تاکید کرد: امنیت ایران، عراق، سوریه، مردم مظلوم فلسطین در غزه، مردم قهرمان یمن باهم پیوند خورده است. بایستی این امنیت با هم محقق شود. هنر شهید سردار سلیمانی هموار کردن راه وحدت ملت‌های مسلمان برای ایستادگی در برابر تروریست‌ها، نقشه‌های جنایت کارانه آمریکا و صهیونیسم بود تا اینکه در کنار برادر و همرزم شهید خود، ابو مهدی المهندس به مقام شامخ شهادت نائل شد.

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز ایران در سایه این نهادهایی که اشاره شد، که هرکدام شجره طیبه هستند به نماد امنیت تبدیل شده است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد خطاب به جوانان گفت: اگر انقلاب نبود، این ارتش مقتدر خلق نمی‌گشت و مدرن ترین پهپاد آمریکایی توسط سامانه پدافند سوم خرداد رهگیری نشده و سقوط نمی‌کرد و حتی قدرت بازدارنده دفاعی برای مردم ایجاد نمی‌شد.

وی تاکید کرد: قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران، موشک‌های نقطه زنی که نقطه‌های متحرک قلب اقیانوس را مورد هدف قرار می‌دهند نیز محصول شجره طیبه انقلاب اسلامی در سال ۵۷ است.

وی خاطر نشان کرد: این ثبات سیاسی، مشارکت مردم در ساختن نهادهای قدرت، ملت، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و… دستاورد انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد عنوان کرد: به دلیل عدم صلاحیت پادشاهان خائن به ویژه در ۲۰۰ سال پیش از پیروزی انقلاب در دوران قاجار و پهلوی بیش از ۵۰ قسمت از جغرافیای ایران از شمال گرفته تا جنوب، شرق تا غرب کشور تجزیه شد و این خائنان کشور را ارزان به بیگانگان فروختند.

وی افزود: خوشبختانه امروز جمهوری اسلامی مفتخر است که توانسته از تمامیت ارضی ایران، استقلال، عزت دنیای اسلام در برابر آمریکا و مزدوران آن دفاع کند و این ظرفیت نظام جمهوری اسلامی، اصل و آزادی و مردم سالاری دینی است که در بین مردم ایران نهادینه شده‌است.

خطیب جمعه تهران گفت: امروز ایران اسلامی در بین کشورهای دارای دانش در حوزه‌های مختلف، به کشور دارای فناوری و نوظهور علمی تبدیل شده‌است به طوری که در نانو جزو چهار کشور اول جهان و حتی در بسیاری از رشته‌های علمی جزو ۴ تا ۱۴ تا کشور اول هستیم.

وی بیان داشت: امروز در استان مرکزی با توجه به نزدیک شدن به یازدهمین دوره انتخابات مجلس تمامی جریان‌های سیاسی در حوزه‌های انتخابیه کاندیداهای خود را دارند و هیأت اجرایی و هیأت نظارت بر انتخابات استان همکاری خوبی داشتند. با همدلی، همکاری، مشارکت و بستر مناسبی که با عنایت خداوند متعال برای مشارکت مردم در یک رقابت جدی و معنا دار در این استان به وجود آمده، زمینه را برای یک مشارکت جدی و وسیع در انتخابات فراهم می‌کند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: در انتخابات باید به دنبال انتخاب بهترین گزینه بود و برای نهاد مهم مجلس شورای اسلامی شعارهای سیاسی را نباید ملاک قرار داد. مجلس قدرتمند به نمایندگان دارای دانش، متعهد، برخوردار از انگیزه بالای خدمت، اعتقاد به آرمان‌های انقلاب، ثابت قدم در مسیر خلق قدرت، رشد اقتصادی کشور و برون رفت از تنگناهای اقتصادی و اصلاح سیاست‌ها و ساختار اقتصادی کشور نیازمند است. در یک رقابت جدی نیروهای انقلابی کارآمد راه را برای اقتدار ملت هموار کنند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تاکید کرد: اگر در صدد فتح قله‌های دست نایافتنی هستیم باید از جمهوری اسلامی دفاع کرد و از ارزش‌ها نیز بایستی حراست کنیم. آینده در گرو ایستادگی بر اصول، ارزش‌ها، مقاومت در راه امام، شهدای عالیقدر می‌باشد و این توصیه الهام بخش رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

خطیب جمعه موقت تهران گفت: به طور قطع ریشه کن شدن فقر، بی عدالتی و فساد از میوه‌های انقلاب است و سال‌ها است که رهبر معظم انقلاب بر مبارزه با فساد و بی عدالتی تاکید می‌کنند. این راه دشوار را می‌توان با استقامت، اتحاد، وحدت ملی، انسجام و هماهنگی قوای سه گانه با هم پیمود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد بیان کرد: ملت ثابت قدم ایران از مسئولین کشور انتظار دارند، در این راه قدم‌های استوار بردارند و با اصلاح خطاهای گذشته مملکت را در مسیر دیگری از اقتدار قرار دهند.

وی عنوان کرد: در اتاق تحریم آمریکا بیش از ۴۰۰ کارشناس برای فشار به ملت ایران برنامه ریزی می‌کنند اما غافل از این که در همین شرایط سخت تحریمی در سال جاری نسبت به سال گذشته شاهد تحولات و تغییرات مثبت هستیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: سال گذشته پروژه‌های افتتاحی در استان مرکزی با اعتبار یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان انجام شد و امسال به ۴ هزار میلیارد تومان رسید و این اوج امید بخشی در شرایط تحریمی است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تاکید کرد: با استقامت، ایستادگی، مدیریت مصرف، کاهش هزینه‌ها، اصلاح نظام بانکی می‌توان منابع ملی را به سمت تولید هدایت کرده و در آمد سرانه را با شغل و کار افزایش داد و بستر صادرات را هموار کرد.

وی بیان کرد: نمایندگان پس از انتخاب شدن در مجلس باید با عزمی جدی برای مبارزه با بیکاری، ایجاد اشتغال سریع و تولید صادرات محور فعالیت کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار