کد خبر: ۵۰۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلاب اسلامی همانند طیبه شجره ای بوده که با قدرت وارد گام دوم انقلاب شده و الهام بخش برای کشورها شده است.

انقلاب اسلامی الهام بخش کشورها شده است

 

سعید جلیلی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن با اظهار اینکه بیش از ۱۰۰ سال پیش دو قدرت دنیا شمال و جنوب کشور را بین خود تقسیم کردند گفت: دهها سال پیش وقتی ملت می‌خواست نفت را ملی کند، قدرت‌های دنیا علیه این ملت توطئه و کودتا کردند.

وی افزود: امروز نیز قدرت‌ها می‌خواهند تا تصمیم بگیرند ملت‌ها چه داشته باشند چه نداشته باشد و تعیین کنند کشورها سلاح هسته‌ای داشته باشند یا خیر، آنها می‌خواهند کشورها می‌خواهند در زمینه علم، دانش و فناوری حرکتی داشته باشند آنها باید محدوده و دامنه آن را تعیین کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: کشورهایی غربی مدعی هستند می‌خواهند برای جهان آزادی و دمکراسی را به ارمغان بیاورند و این کشورها حتی درباره کار کوچک فرهنگی تصمیم گیری می‌کنند و در چنین شرایطی ملت ایران ایستادگی کرد و می‌خواهد آزاد و مستقل باشد و شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی را سر داده‌اند.

جلیلی با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: انقلاب اسلامی شجره طیبه ای است که اصل آن ثابت است و ملت با قدرت وارد گام دوم انقلاب شده است.

وی با اظهار اینکه ملت ما الگو و الهام بخش برای همه کشورهای دنیا تبدیل شده است، گفت: قدرت‌های دنیا با زور سرزمین فلسطین را اشغال کرده‌اند و اکنون می‌گویند با گفتگو مسائل را حل کنیم.

جلیلی با اشاره به طرح ننگین معامله قرن گفت: کشورهای استکباری رفتارهای استکباری خود را همواره ادامه می‌دهند و معامله قرن از جمله این طرح‌ها است.

وی با اشاره به کشورهای استکباری روزگاری در پی آن بودند که حتی سیم خاردار به ما فروخته نشود، گفت: امروز به آنجا رسیدند که می‌گویند دغدغه ما برد بالای دو هزار کیلومتری موشک‌های بالستیک ایران است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حمایت قدرت‌ها از عروسکی به نام صدام اضافه کرد: آنان می‌خواستند بین دو ملت ایران وعراق جدایی اندازند و امروز شاهد هستیم عمیق‌ترین پیوند و روابط بین ایران و عراق حاکم است.

وی با گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی گفت: ملت ایران با قدرت در پی شهادت این سردار، پایگاه نظامی آمریکا را درهم کوبید و آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند.

ملت ایران محاسبات دشمنان را برهم زده است

جلیلی با اشاره به اینکه قدرت نظام اسلامی متکی بر قدرت مردم است، گفت: امروز تمام محاسبات دشمنان برهم ریخته است و جوانان میهن می‌توانند قدرتی تولید کنند که تمام نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سردار سلیمانی به یک چهره قدرتمند بین المللی تبدیل شده است، گفت: شهدای مدافع حرم و مقاومت در مکتب اسلام درس آموختند و ۲۲ بهمن را یوم الله کرده است.

جلیلی با اشاره به اینکه اگر ملت و حضور باشکوه توانستند موفقیت‌های بزرگ را رقم زند، گفت: حضور ملت می‌تواند گره‌های بزرگ‌تر را باز کند و موفقیت‌های بزرگ‌تر را دامن زند.

وی ادامه داد: ملت ایران که توانست موفقیت‌های بزرگ را در دفاع مقدس ایجاد کند، در عرصه اقتصاد نیز می‌تواند، موفقیت‌ها را تکرار کند هرچند دشمن تمام تلاش خود را گذاشته است تا با فشارهای اقتصادی، مردم را تسلیم کند.

جلیلی با اظهار اینکه ایران امن ترین کشور منطقه به شمار می‌رود، گفت: ایران نمونه‌ای از مردمسالاری دینی در دنیا شده است و ملت نشان داده است که خودشان از استقلال و آزادی شأن دفاع می‌کنند.

وی با اظهار اینکه ملت تمام توان را به کار گرفت تا دین خدا را یاری کند، تصریح کرد: ملت ایران آنچه را باور داشت، محقق کرده است و ۴۱ سال دست قدرت خداوند را پشتیبانی از ملت شاهد هستیم و گام دوم انقلاب یک جهش برای پیشرفت ملت ایران خواهد بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار