کد خبر: ۵۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
مردم شهرهای مختلف استان گیلان به رغم بارش شدید برف و مسدود بودن اکثر راه ها همگام با سایر نقاط کشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافتند.

۲۲ بهمن برفی مردم گیلان/ همه آمده بودند

 

امروز برف و بسته بودن راه‌ها و تردد سخت در معابر عمومی شهرهای مختلف گیلان به ویژه رشت و حتی سرمای شدید هوا هم نتوانست جلوی اراده این این مردم مؤمن، خداجو، دوستدار شهادت و رهبری بگیرد و در خانه نگه دارد.

اینجا کسی سرمای هوا را حس نمی‌کرد چون آرمانی بزرگ‌تر در سر داشت آن هم نمایش اقتدار، عزت، پشتیبانی از انقلاب، نظام، رهبری و تداوم مسیر شهدا به ویژه اینکه امروز با اربعین سردار دل‌ها حاج قاسم هم تقارن داشت.

۲۲ بهمن امسال برای همه گیلانیان ۲۲ بهمنی ماندگار در تاریخ این انقلاب و نظام شد، همه آمدند و یک صدا فریاد «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر منافق» سر داده و با ندای بلند «الله اکبر» بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کردند.

در میدان شهدای ذهاب شهر رشت با وجود اینکه تردد سخت انجام می‌شد اما این سختی و بارش شدید برف که از سر تا پای راهپیمایی کنندگان را سفید پوش کرده نیز نتوانست دلیلی بر نیامدن این مردم همیشه به صحنه باشد.

وظیفه ما حضور در این راهپیمایی با هر شرایط سختی بود

رضا اسدی نوجوانی که دستان سرخ و یخ زده‌اش نشان دهنده سرمای طاقت فرسای هوا بود در پاسخ به این سوال که چرا با این وضعیت به میدان شهدای ذهاب آمده است به خبرنگار مهر گفت: چرا نباید بیایم. شهدای ما در شرایط سخت‌تر از این وضعیت هم برای دفاع از کشور، مردم و انقلاب و نظام جنگیده‌اند امروز من چرا نباید برای تجدید بیعت با آرمان‌های آنها بیایم.

وی با اشاره به اربعین شهادت سردار سلیمانی، افزود: حاح قاسم در جنگ تحمیلی، و در سال‌های اخیر در جبهه مقاومت روزهای سخت‌تر از این را نیز برای دفاع و حفاظت از ما تحمل کرده ما چرا نتوانیم این برف و سرما را تحمل کنیم.

اسدی با بیان اینکه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با وجود هر شرایطی وظیفه همگان عنوان و تصریح کرد: امسال با سال‌های دیگر فرق دارد امسال سالی است که دشمن با جنایت وحشیانه خود حاج قاسم را از ما گرفت باید می‌آمدیم که بگویم هنوز حاج قاسم برای ما زنده است و هرگز فراموش نمی‌شود و راهش ادامه دارد.

ایستادگی و پشتیبانی ملت ایران از انقلاب و نظام

استاندار گیلان نیز در حاشیه حضور در میدان شهدای ذهاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ملت بزرگ و قهرمان ایران اسلامی و مردم عزیز گیلان در شرایط مختلف همواره برای پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی حضور داشته و دارند.

ارسلان زارع با بیان اینکه امروز علیرغم شرایط جوی، برف و یخبندان و سختی‌های مسیر؛ مردم قهرمان گیلان و رشت به صحنه آمدند، افزود: آمدند تا بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام شهدا و ولایت فقیه تجدید میثاق کنند.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب ایران انقلابی مردمی به رهبری امام خمینی (ره) بود، گفت: مردم در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی با وجود تحریم‌های ظالمانه، غیرقانونی و غیراخلاقی استکبار و تنگناهای اقتصادی عقب‌نشینی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: ملت عزیز با پایمردی مثال زدنی خود در حفظ دستاوردها کوشا و به آینده انقلاب اسلامی امیدوار هستند.

بر اساس گزارشات رسیده در سایر شهرهای استان گیلان نیز با وجود بارش برف و سختی در تردد مردم حضور حماسه‌ای داشتند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار