کد خبر: ۵۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
استاندار گیلان با اشاره به اینکه ۵۰ شهر این استان درگیر بارش برف هستند، گفت: ۲۵۴ اکیپ عملیاتی و اجرایی برق منطقه ای و توزیع برق برای رفع خاموشی ها در تلاش هستند.

۵۰ شهر گیلان درگیر بارش برف/ تلاش برای رفع خاموشی ها ادامه دارد

 ارسلان زارع در گفتگویی با اشاره به بارش برف شدید در استان گیلان که از عصر یکشنبه آغاز شده است، اظهار کرد: در راستای هشدار اداره کل هواشناسی استان گیلان ستاد مدیریت بحران تشکیل و تصمیمات لازم برای مدیریت بحران احتمالی اتخاذ شد.

وی در ادامه با بیان اینکه ۵۰ شهر استان درگیر بارش برف هستند، افزود: ارتفاع برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی حدود ۲ متر و در مناطق جلگه‌ای همانند رشت بین ۲۰ تا یک متر است.

زارع با بیان اینکه بارش شدید برف سبب انسداد برخی محورها همانند اسالم به خلخال، پونل به خلخال، آستارا به اردبیل شده بود که با تلاش راهداران بازگشایی شد، گفت: عدم رعایت توصیه‌های پلیس راه و راهداری سبب انسداد و ترافیک سنگین در مسیر امامزاده هاشم به رشت و گرفتار شدن ۵۰۰ نفر از هموطنان در این مسیر شده است.

وی با اشاره به اینکه این هموطنان با حضور نیروهای امدادی و راهدار اسکان اضطراری شدند، تصریح کرد: در سطح شهر نیز شهرداران با بهره گیری از امکانات و تجهیزات و ماشین آلات در راستای برف روبی و پاکسازی راه‌ها در حال کار هستند.

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت پرهیز از سفرهای غیر ضرور در سطح معابر، محورها و جاده‌های استان گیلان، بیان کرد: بارش برف سبب ایجاد خسارت به زیرساخت‌ها در بخش برق شده که در حال حاضر برق شش درصد مشترکان گیلانی قطع است.

وی ادامه داد: ۲۵۴ اکیپ عملیاتی توزیع برق و برق منطقه‌ای در تلاش برای رفع خاموشی‌ها هستند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار