کد خبر: ۵۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳

دشمن «از نفت در برابر غذا» هم دریغ کرد/لشکر خدا پیروز است

گرگان- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دشمن «از نفت در برابر غذا» هم دریغ کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت، در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن در گرگان اظهارکرد: سال ها دشمنان برای نابودی نظام جمهوری اسلامی تلاش کردند و آخرین نماد را که شهید سلیمانی بود، ترور کردند.

نوبخت گفت: چرا دشمن مداوم در حال تلاش برای سرنگونی نظام است؟ امروز نفت ایران و نفت خاورمیانه مورد طمع آمریکا است.

وی بیان کرد: آمریکا بزرگترین تولید کننده نفت است پس چیزی فراتر از نفت هم مطرح است و آن چیره شدن بر منطقه است.

نوبخت با بیان این که شاه دست نشانده آمریکا بود، گفت: آمریکا امروز با نیروهای خود در منطقه حضور دارد و به منافع ملت ها چشم طمع دوخته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهارکرد: در سال ۱۳۵۹ انقلاب به پیروزی رسید و دو جنگ جهانی به مدت ۱۰ سال به وقوع پیوست.

وی افزود: دو جریان کمونیست و لیبرال دموکراسی به راه افتادند و جنگ متفقین ایجاد شد و هرکدام نابودی یکدیگر را می خواستند.

نوبخت تصریح کرد: چیزی در جهان جز دو این تفکر برقرار نبود و در این شرایط روحانی جامع شرایط تفکر جدید را بر پایه اسلام ناب محمدی برقرار کرد.

وی با بیان این که این جریان در جهان بی سابقه بود، ادامه داد: همه تلاش کردند و متحد شدند این نظام و تفکر نظام را نابود کنند بنابراین هرجا قومیت در ایران بود، ورود کردند.

نوبخت گفت: آن ها ابتدا به کردستان، بلوچستان و خلق عرب در خوزستلان و سپس و سعی کردند در گلستان خلق ترکمن ایجاد کنند، اما موفق نبودند.

وی با بیان این که آن ها سپس ترور را شروع کردند و مغزهای ایران را مورد هدف قرار دادند، گفت: آن ها سپی تلاش کردند که زبان های انقلاب را قطع کنند و بعد از آن با ۱۲ لشکر مکانیزه به ما حمله کردند.

نوبخت ادامه داد: در این هنگام نیروهای سپاه، ارتش و نیروهای مسلح همگی به میدان آمدند و در برابر شیوخ عرب و منطقه و قدرت های بزرگ ایستادگی کردند

وی تأکید کرد: همه تلاش دشمن این بود که انقلاب را ساقط کند و نشد و بعد از آن تلاش کردند با محاصره اقتصادی مردم را ناراضی کنند.

نوبخت با بیان این که آخرین تحریم توسط آمریکا در حال انجام است، گفت: آن ها تحریمی را شروع کردند که از تحریم نفت در برابر غذا هم سخت تر است.

وی گفت: دشمنان از مردم کینه دارند و تلاش کنند به ما اجازه ندهند که یک قطره نفت بفروشیم.

نوبخت تصریح کرد: آن ها تصور می کنند که ما نمی توانیم امورات خود را اداره کنیم اما با وجود این همه تحریم های ظالمانه ما هجدهمین اقتصاد جهان هستیم و طبق بررسی های جهانی امسال از رکورد اقتصادی خارج می شویم و این امر جز با درایت رهبری میسر نشده است.

وی با اشاره به جایگاه علمی ایران در منطقه و جهان، گفت که امروز ایران در فضا حضور دارد و از جمله کشورهایی هستیم که به دستاوردهای انرژی اتمی دست یافته ایم.

نوبخت بیان کرد: همه مسلمانان چه در داخل و چه در خارج از ترور سردار سلیمانی ناراحت شدند و فقط اسلام است که می تواند چنین انسانی را تربیت کند.

معاون رئیس جمهوری عنوان کرد: طبق آموزه های وحیانی لشکر خدا پیروز است و انقلاب اسلامی ۴۱ سال است که در جهان می درخشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار