کد خبر: ۵۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
معاون اول رئیس جمهور گفت: آرمان‌های جمهوری اسلامی بر اساس معارف دینی و اسلامی و برای جلوگیری از تبعیض و نابرابری تدوین شده است.
اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در میدان آزادی شهر زاهدان، اظهار کرد: همه ارکان جمهوری اسلامی باید به عزت، وحدت و تقریب بیندیشیند، زیرا وحدت و تقریب داروی مزمن مشکلات بشری است که از خشونت و افراطی گری جلوگیری می‌کند.

وی افزود: کشور ما در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و آمریکا و اسرائیل برای منطقه ما خواب‌هایی دیده‌اند، اما نقشه‌های مختلف آنها یکی بعد از دیگری با شکست مواجه می‌شود و به همین دلیل است که از انواع خباثت‌ها علیه ملت ایران استفاده می‌کنند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: وقتی آمریکایی‌ها در جنگ اقتصادی نتوانستند کاری کنند استراتژی را عوض کردند و سردار سلیمانی را از ما گرفتند و حرکت جدیدی آغاز کردند که لازم است در مقابل این حرکت‌ها، هوشیار باشیم تا پیروز میدان باشیم.

ملت ایران مصمم است که انتقام سردار دل‌ها را از دشمن بگیرد

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران مصمم است که انتقام سردار دل‌ها را از دشمن بگیرد، ادامه داد: امروز در چهلمین روز حیات بهشتی حاج قاسم سلیمانی سرباز فروتن ملت و ولایت، رفیق شفیق و دوست روزهای سخت ملت ایران قرار داریم که با بودن و رفتنش دل‌ها را متوجه خود کرد و اکنون شیوه او ملاک و الگو ملت ایران است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه انقلاب چتری است بر سر همه و هیچکس حق ندارد جای را بر دیگری تنگ کند، افزود: این نظام و انقلاب متعلق به همه شما است و فراموش نکنید، این انقلاب مهمترین انقلابی بود که سرنوشت ما و اداره کشور را به دست خود ما رقم زد.

وی تصریح کرد: همزمان با پیروزی انقلاب این اندیشه به وجود آمد که مردم به انقلاب و رهبری علاقه‌مند هستند و تصمیم ایشان تصمیم مردم است و امام (ره) می‌توانست به تنهایی برای کشور تصمیم بگیرد ولی امام (ره) این موضوع را قبول نکردند و همه پرسی انجام شد و بعد از ۵۰ روز نوع حکومت به دست مردم تعیین و بعد از یکسال هم قانون اساسی توسط خبرگان ملت تدوین شد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه مهمترین شعار انقلاب قانون‌مداری است، ادامه داد: قانونمداری و ولایتمداری در این جمعیت ۱۰ هزار نفری که در راهپیمایی حضور دارند، موج می‌زند.

پیشرفت کشور از درون امکان پذیر است

وی تصریح کرد: توسعه امری درون‌زا است و پیشرفت کشور از درون امکان پذیر است و پیشرفت اقتصادی از همه آنها مهم‌تر است.

جهانگیری با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مسائل انقلاب ما وحدت و تقریب است که مبتنی بر ارزش‌های والای دینی و اسلامی است، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب از تقریب به عنوان یک اصل اساسی یاد می‌کنند پس باید به روش و منش ایشان بر گردیم.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در دوران سخت مبارزه در سیستان و بلوچستان تبعید بودند و مردم این استان را به خوبی می‌شناسند، افزود: سیستان و بلوچستان یکی از راهبردی‌ترین استان‌های کشور است و دارای ظرفیت‌های کم‌نظیر مانند نیروی تحصیل کرده و نخبه است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های انقلاب اسلامی، تصریح کرد: با افتخار می‌گویم اگر دشمنی آمریکایی‌ها و تحریم‌ها نبود امروز یکی از کشورهای توسعه یافته جهان بودیم، اما باز هم در علم، زیرساخت‌ها، سلامت و صنعت پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان با دو کشور افغانستان و پاکستان مرز مشترک دارد و کانون توسعه و تجارت محسوب می‌شود و آب‌های بین‌المللی، سواحل مکران، ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری از جمله دیگر ظرفیت‌های توسعه استان هستند.

جهانگیری گفت: اجرای طرح ۴۶ هزار هکتاری، راه آهن، منطقه آزاد مرزهای آبی، راه‌ها، منطقه آزاد سیستان از جمله ظرفیت‌های مهم استان سیستان و بلوچستان است.

وی با اشاره به اینکه در سیلی که در جنوب سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد، رهبر معظم انقلاب همه را جهت دادند، تصریح کرد: دولت و نظام تا جبران خسارات سیل در کنار مردم این استان است.

معاون اول رئیس جمهور با دعوت از مردم برای حضور در انتخابات، بیان کرد: همه ما باید در انتخابات شرکت کنیم و حضوری فعال داشته باشیم تا دشمنان همانند گذشته نا امید و شکست خورده میدان باشند.

وی با اشاره به اینکه نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان انسانی مسلط به مسائل استان است، افزود: علمای ما به استان خدمت می‌کنند و با حمایت بزرگان اهل سنت و اهل تشیع پیشرفت استان به نحو مطلوب امکان پذیر می‌شود.

جهانگیری با تاکید بر اینکه جذب سرمایه‌گذار در استان سیستان و بلوچستان یک ضرورت است، تصریح کرد: امید است همه برای توسعه این استان استراتژیک تلاش کنند.

 

 

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار