کد خبر: ۵۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور گفت: باید سازمان‌ها و نهادهای تصمیم‌گیر در کشور را به سمت هدفی واحد معطوف کنیم.

به گزارش آرانیوز، معاون امنیتی و انتظامی و رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور در اولین نشست کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور که با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد؛ گفت: پدافند غیرعامل  روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود و علیرغم اینکه، در چند سال گذشته بیشتر در بحث‌های نظری بوده است، اما امروز در بعضی زمینه‌ها اتفاقاتی می‌افتد که این اهمیت و توجه عملی و علمی به مسئله پدافند غیرعامل را در جامعه و سازمان‌ها و نهادهای کشور کاملا روشن می‌کند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: وزارت کشور در ارتباط با پدافند غیرعامل دو وظیفه دارد. یک بخش  اینکه، وزارت کشور، باید در این زمینه چه کار کند و یک وظیفه و شأن دیگر آنکه، به لحاظ جایگاهی که دارد و نقشی که استانداران و فرمانداران در مناطق کشور دارند، چه مأموریت‌های را می‌تواند دنبال کند.

معاون امنیتی وزارت کشور در ادامه گفت: متأسفانه یکی از مشکلات مهم در ساختار کشور که در حوزه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی با آن مواجه هستیم، مسئله موازی‌کاری است. بخش‌های مختلف اجرایی در کشور اشرافی به حوزه‌های وظایفی یکدیگر ندارند. هر بخشی به صورت جزیره‌ای و جدا از هم عمل می‌کند.

ذوالفقاری با اظهار اینکه در چنین ساختار تصمیم‌گیری، انرژی‌ها هدر می‌رود و به جای هم‌افزایی، شاهد پراکنده‌کاری و موازی‌کاری می‌شویم، گفت: باید شرایط را به سمتی ببریم که همه نهادها در ارتباط توأمان با هم و به صورت شبکه‌ای عمل تا نتیجه مورد نظر حاصل شود.

وی در همین راستا گفت: باید به سمت نزدیکی فکری حرکت کنیم و سازمان‌ها و نهادهای تصمیم‌گیر را به سمت هدفی واحد معطوف کنیم.

معاون وزیر کشور با اشاره به مدل اربعین به عنوان مدلی موفق در عرصه مدیریتی و خدمات‌رسانی موفق به مردم و زائرین، گفت: در اربعین فضایی ایجاد کردیم که از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم. از منظری این تدبیر را در ستاد اربعین به کار بردیم که به جای ظرفیت‌سازی جدید از ظرفیت‌های موجود و ممکن بهترین و بیشترین استفاده را ببریم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار