کد خبر: ۵۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تنوع و گستردگی اقوام یک فرصت و ظرفیت بزرگ برای پیشرفت و آبادانی کشور محسوب می‌شود، گفت: از هرگونه سلیقه‌گرایی در عرصه فرهنگ پرهیز کردیم

به گزارش آرانیوز، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، عباس صالحی شامگاه جمعه در گردهمایی علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: وجود علمای بصیر موجب شده تا سیستان و بلوچستان به یک استان ویژه در کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی افزود: در 40 سال گذشته با وجود ضعف‌ها و کمبودها اما پیشرفت‌های خوبی حاصل شده که رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم انقلاب بر آن صحه گذاشته فرمودند "به راه رفته در 40 سال گذشته افتخار می‌کنیم."

بیشتر بخوانید

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دفاع از تمامیت ارضی کشور در 40 سال گذشته یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: دستاورد دیگری که در این حرکت چهل‌ساله قابل اعتناست پیشرفت‌های علمی است و امروز کشور ما با وجود همه تحریم‌ها و مقابله دشمنان در زمینه علمی در جایگاه خوبی قرار گرفته که برای ایران یک افتخار است. ما در حوزه علمی به‌مانند حوزه دفاعی شاهد حضور همه اقوام ایران هستیم که کنار یکدیگر در جهاد علمی کشور حضور داشته تلاش کردند.

وی با تأکید به اینکه ایستادگی در برابر مستکبران از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، ادامه داد: جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته از آرمان‌های خود دست نکشید که شاید محوری‌ترین آن مسئله فلسطین بود که هنوز هم یک آرمان اساسی به حساب می‌آید. یکی از صداهایی که امروز از مقاومت فلسطین بلند می‌شود صدای ایستادگی اسلام در برابر استکبار جهانی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: نکته قابل توجه دیگر در دفاع از انقلاب اسلامی عدالت در توزیع امکانات است که البته ما با نقطه مطلوب فاصله داریم اما حرکت‌های خوبی در چهل سال گذشته صورت گرفته است. محور پنجم در مسیر حرکت انقلاب مسئله مهم مشارکت مردمی است که یکی از آنها میزان مشارکت ملت در انتخابات کشور است که پیش از انقلاب چنین چیزی وجود نداشته است.

صالحی گفت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات که متوسط آن 67 درصد بوده خود دلگرمی برای نظام در راستای تلاش بیشتر در راستای خدمت‌رسانی است. رویکرد اول انقلاب اسلامی اعتقاد به این مسئله است که تفاوت و گستردگی اقوام یک فرصت عمده است و تهدید به حساب نمی‌آید و این ظرفیت بزرگ، انرژی بزرگی برای پیشرفت کشور است.

وی تأکید کرد: ساخت کشور در وهله اول بر دوش جوانان است و این جوانان هستند که در کشور قدرت سازندگی دارند و بعد از آن این وظیفه بر دوش اقوام و طوایف مختلف است. این نگاه به‌عنوان یک رویکرد مورد توجه رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری است و ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همین رویکرد اقدامات خود را دنبال می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: رویکرد دوم ما نیز پرهیز از سلیقه‌گرایی است به‌طوری که معیار ما در روند امور، تنها قوانین است که باید در عرصه فرهنگ جلو برود بنابراین باید با این نگاه به‌پیش برویم و از هرگونه سلیقه‌گرایی در عرصه فرهنگ پرهیز کنیم. رویکرد سوم ما رویکرد توزیع عدالت در عرصه فرهنگ و هنر است که ما باید به‌صورت ویژه به آن نگاه کنیم و‌به پیش برویم که این خود یک اصل در فلسفه وجودی انقلاب اسلامی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار