کد خبر: ۵۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا:
همدان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: شهروندان هرگونه سابقه مواجهه با گردشگران و افرادی که علائم بیماری‌های تنفسی داشته و خارج از کشور زندگی می‌کنند را گزارش کنند.

شهروندان سابقه مواجهه با گردشگران بیمار خارج ازکشور را گزارش دهند

منوچهر کرمی با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه موردی از ویروس جدید کرونا نه در ایران و نه در همدان گزارش نشده است، گفت: ویروس کرونا در تظاهر بالینی در خانواده بیماری‌های تنفسی قرار دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با تاکید بر اینکه به لحاظ پیشگیری رعایت آداب تنفسی و شستشوی مکرر دست‌ها باید مورد توجه جدی باشد، گفت: افراد با هرگونه علائم مشابه سرماخوردگی نباید به مکان‌های عمومی از جمله اداره و مدرسه مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود، گفت: شهروندان باید هرگونه سابقه مواجهه با گردشگران و افرادی که سابقه بیماری‌های تنفسی دارند و خارج از کشور زندگی می‌کنند را گزارش کنند.

منوچهر کرمی گفت: در مرزهای هوایی، دریایی و زمینی کشور با هماهنگی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر در وزارت بهداشت کارشناسان متخصص حضور دارند و به محض ورود هر گردشگری ارزیابی صورت می‌گیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار