کد خبر: ۵۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
استاندار گلستان:
گرگان- استاندار گلستان گفت: زمینه سرمایه‌گذاری و مشارکت بنگلادشی‌ها در ساخت بندرخواجه نفس فراهم است و آماده امضاء تفاهم‌نامه دوجانبه سرمایه‌گذاری با بنگلادش هستیم.

آماده امضاء تفاهم‌نامه دو جانبه سرمایه‌گذاری با بنگلادش هستیم

 

هادی حق شناس عصر سه شنبه در دیدار با سفیر بنگلادش اظهار کرد: ۶ ماه قبل با سفیر بنگلادش دیدار داشتیم و قول ایجاد بندر دادیم.

وی خطاب به سفیر بنگلادش از آغاز عملیات اجرایی بندر خواجه نفس خبر داد و افزود: هم اکنون زمینه مشارکت سرمایه‌گذار بنگلادشی در ساخت بندرخواجه نفس با سرمایه‌گذار ایرانی فراهم است.

استاندار گلستان ادامه داد: همچنین زمینه سرمایه‌گذاری و ساخت بندر مجزا در خواجه نفس برای سرمایه گذار بنگلادشی را فراهم می‌کنیم.
وی اضافه کرد: به لحاظ مهندسی سواحل بندر خواجه نفس کمترین موج دریا و رسوب را دارد و با کمترین هزینه و لایروبی امکان پهلوگیری هر نوع کشتی در خواجه نفس فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: به اعتقاد بنده ظرف دو سه سال آینده بندر خواجه نفس هاب تخته و چوب و غلات می‌شود و می‌تواند پنبه مورد نیاز کشور بنگلادش را فراهم کند.

حق شناس خاطرنشان کرد: زمینه توسعه تجارت و همکاری ایران و بنگلادش فراهم است و استانداری گلستان آمادگی امضاء تفاهم‌نامه دو جانبه برای همکاری و تبادل تجاری با بنگلادش را داراست.

به گفته استاندار گلستان بر اساس توافق با وزیر راه و شهرسازی، بخش دولتی به عنوان فراهم کننده زیرساخت در بندر خواجه نفس همکاری خواهد داشت و از سرمایه گذاران بخش خصوصی دو کشور استقبال می کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار