کد خبر: ۵۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
رئیس کل دادگستری کرمان:
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه قانون محور فعالیت‌های انتخاباتی است، گفت: در تمامی حوزه‌های قضائی استان کرمان واحدهای ویژه انتخاباتی تشکیل شده است.

قانون محور فعالیت‌های انتخاباتی است/ برخورد جدی با تخلفات

 

یدالله موحد ظهر دوشنبه در نشست توجیهی و آموزشی داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و رؤسای ستادهای تبلیغاتی استان کرمان بیان داشت: در تمامی حوزه‌های قضائی استان کرمان واحدهای ویژه انتخاباتی تشکیل شده تا به شکایت‌های مطرح شده در این زمینه رسیدگی شود.

وی افزود: بر اساس اقدامات پیشگیرانه تلاش خواهد شد تا از تشکیل حتی یک پرونده تخلف انتخاباتی جلوگیری شود ضمن اینکه اگر تخلفی هم انجام شود بدون اغماض رسیدگی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: از دستگاه قضائی استان کرمان انتظار می‌رود تا به عنوان متولی پیشگیری از جرایم انتخاباتی زمینه همکاری و تعامل سازنده و قانونمند بین داوطلبان و مجموعه‌های امنیتی، انتظامی و قضائی را فراهم کند تا بستر ساز برگزاری انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری مردم در فضای امن در یک رقابت عادلانه، سالن و اخلاق مدار باشد.

موحد تصریح کرد: قانون محور فعالیت‌های انتخاباتی است ضمن اینکه همکاری بین داوطلبان و مجموعه‌های امنیتی، قضائی، انتظامی، نظارتی و اجرایی تنها بر محور قانون شکل می‌گیرد.

رئیس ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان کرمان گفت: برنامه شفاف سازی هزینه‌های مالی نمایندگان اقدام خوبی است که در سطح کشور در حال رسیدگی و تصویب است زیرا مجلس یک نهاد قانونگذار است و نمایندگان خوب، کسانی هستند که قوانینی تصویب کنند که در آنها پیشرفت، توسعه و رشد کشور تضمین شود.

موحد ابراز داشت: ایجاد تعامل مثبت و قانون مدار از طرف کاندیداها در ستادهای انتخاباتی مورد تاکید است بنابراین ستادهای انتخاباتی باید الزامات و ابعاد مختلف قانون را بدانند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: رؤسای ستادهای انتخاباتی و کاندیداها مسئولیت کارهایی که انجام شده را باید بپذیرند همچنین داوطلبان باید فعالیت‌های انتخاباتی خود را هدایت کنترل و مدیریت کنند.

وی افزود: قانون در خصوص اخلاق انتخاباتی قوانینی دارد که بر آن تاکید می‌کند ضمن اینکه رقابت‌های انتخاباتی باید همراه با رفاقت و کرامت باشد.

موحد به رصد فضای مجازی در قبل و حین انتخابات پیش رو اشاره کرد و یادآور شد: ما علاوه بر نظارت دقیق بر فضای حقیقی جامعه کمیته رصد فضای مجازی را هم داریم که فعال است.

وی گفت: کاندیداها روز سکوت تبلیغات را باید به صورت جدی مد نظر قرار دهند ضمن اینکه تمامی موارد الزامات طراحی تخلفات و جرایم انتخاباتی از طرف ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی برای کاندیداها ارسال خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار