کد خبر: ۵۰۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
معاون فرهنگی قوه قضائیه:
شیراز-معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: نمود مفاهیم قرآنی در دستگاه قضائی منجر به افزایش عدالت در جامعه اسلامی می‌شود.

عدالت در جامعه از مفاهیم قرآنی نشأت می‌گیرد/ تشکیل ستاد ملی صبر

 

حجت‌الاسلام هادی صادقی در هفتمین دوره مسابقات قرآن سراسری کارکنان قوه قضائیه در جمع خبرنگاران بیان کرد: سالانه بیش از ١٢ هزار نفر از کارکنان و خانواده‌های قوه قضائیه در مسابقات قرآنی شرکت می‌کنند.

وی افزود: این مسابقات اهداف مهمی دارد و یکی از این اهداف انس با قرآن است و سعی شده این مسابقات همراه با آموزش به شرکت کنندگان باشد تا علاوه بر اینکه با مفاهیم قرآنی آشنا می‌شوند نسبت به اینکه مفاهیم قرآنی نیز در زندگی آنان جاری شود آموزش هایی به این افراد داده می‌شود.

وی در خصوص سایر اهداف برگزاری این مسابقات نیز خاطرنشان کرد: هرچه انس با قرآن بیشتر شود این آموزه‌ها نمود بیشتری در زندگی افراد می‌گذارد و یکی از دستگاه‌های که بیش از هر دستگاه دیگری نیاز به فراگیری آموزه‌های قرآنی داشته و علت آن نیز اجرای قوانین بوده قوه قضائیه است و این مهم میسر نمی‌شود مگر اینکه از مفاهیم قرآنی و آموزه‌های دینی در رفتار سازمانی بهره مند شویم.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه پیاده سازی مفاهیم قرآنی در قوه قضائیه از این جهت دارای اهمیت است که شعائر اسلامی در زندگی افراد جاری می‌شود، ادامه داد: افراد فعال در این قوه باید علاوه بر تاکید بر قانون دارای عدالت در زندگی شخصی و کاری باشند و این مهم با تأثیر پذیری از قوانین الهی میسر می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی در خصوص سایر رسالت‌های معاونت فرهنگی نیز بیان کرد: یکی از تأکیدات معاونت فرهنگی توجه به اصول امر به معروف و نهی از منکر بود و با تاکید بر فنون مدیریت شاهد بهبود و افزایش تکریم ارباب رجوع در مراجعات افراد به محاکم قضائی باشیم.

به اعتقاد وی دستگاه قضائی باید با اجرای سیستم نوین مدیریت در دو حوزه عدالت پروری و اخلاق مداری در جامعه نمونه باشد.

او اضافه کرد: برای ارتقا فرهنگ عدالت در جامعه در تلاش هستیم تا با آموزش فرهنگ حقوق شهروندی به افراد جامعه گام مهمی در راستای عدالت پروری در جامعه اسلامی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در راستای افزایش صلح و سازش در جامعه ستاد ملی صبر با حضور جمع کثیری از خیران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و افراد دست اندرکار تشکیل شده و هدف از این ستاد نیز افزایش صلح، سازش و بخشش در جامعه است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار