کد خبر: ۵۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب اخیر سبب خسارت ۱۰۴ میلیارد تومانی به باغات موز این استان شد.

خسارت ۱۰۴ میلیارد تومانی سیل به باغات موز سیستان و بلوچستان

 

امان الله طوقی اظهار داشت: سیل کم سابقه دیماه سال‌جاری و طغیان سهمگین رودخانه‌ها ۷۰ درصد باغات موز در شهرستان‌های کنارک، چابهار و سرباز را تخریب کرد و بیش از ۱۰۴ میلیارد تومان به این باغات خسارت تحمیل کرد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: سطح زیر کشت موز در استان سیستان و بلوچستان ۵ هزار هکتار بود که در اثر بارندگی‌های ۲۰و ۲۱ دیماه به ۳۵۰۰ هکتار از موزستان ها بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد.

وی ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد باغات موز خسارت دیده بالای ۵۰ درصد آسیب دیده‌اند وبا توجه اهمیت احیای باغات میوه‌های گرمسیری که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و اقتصاد منطقه دارد سازمان جهاد کشاورزی بازسازی باغات موز در جنوب استان را با مرمت جاده‌های دسترسی به مزارع، رسوب برداری از سطح باغات و تسطیح و آماده سازی باغات برای کشت مجدد نهال آغاز کرده است.

طوقی در خصوص تهیه نهال مورد نیاز برای احیای موزستان‌ها گفت: بخشی از نهال‌ها از پاجوش‌های موجود و بخشی هم نهال کشت بافتی که توسط مراکز تحقیقاتی سطح استان و کشور تولید می‌شود تأمین و در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با همکاری قرار گاه قدس سپاه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و کشاورزان با بکارگیری ماشین آلات سنگین در حال احیا و بازسازی باغات موز است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار