کد خبر: ۵۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
مدیر آب و خاک جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد:
مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سیل دی ماه بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان به تاسیسات آبی و خاکی و همچنین منابع آبی استان خسارت وارد کرد.

خسارت ۲۵۰ میلیاردی سیلاب به تاسیسات آبی و خاکی سیستان و بلوچستان

جعفر زربافتی اظهار داشت: بارندگی‌های شدید وطغیان سهمگین رودخانه‌ها در جنوب استان خسارت سنگینی به زیر بخش‌های مختلف کشاورزی استان خصوصاً به منابع آبی و تأسیسات آبی خاکی تحمیل کرد.

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: با احصای نیازهای ضروری مرمت وبازسازی منابع آبی در شهرستان‌های خسارت دیده از سیل در اولین فرصت ۲۸ کیلومتر لوله انتقال آب با سایزهای ۶۳ تا ۱۶۰ میلیمتر و ۷ هزار پاکت سیمان تهیه و با ۴۰ دستگاه تریلر وخاور به این مناطق ارسال کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از ۸۵ درصد کشاورزی جنوب استان وابسته به اب قنات وچاه وچاهک است بازسازی و مرمت منابع آبی تخریب شده برای حفظ وپایداری کشاورزی و کاهش خسارت به مزارع و باغات ضروری است.

زربافتی با اشاره به اینکه برای تهیه وارسال لوازم ضروری بازسازی تاکنون ۶ میلیارد ریال هزینه شده است گفت: سیل دیماه، با تخریب ۱۴۶۸ حلقه چاه وچاهک، ۵۴۰ رشته قنات، ۱۶۲ باب استخر ذخیره آب، ۱۰۲ کیلومتر لوله انتقال آب، بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان به تأسیسات آبی وخاکی ومنابع آبی خسارت وارد کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار