کد خبر: ۵۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای حمایت از مصرف‌کنندگان داخلی، یا باید از تولید داخل حمایت شود یا کالای ارزان با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شود.

به گزارش آرانیوز، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در جشنواره حاتم، با اشاره به اینکه برای اینکه از تولید داخل حمایت شود، فقط کالاهای وارداتی مورد نیاز عموم مردم یعنی کالاهای اساسی با ارز 4200 تومان وارد می‌شود گفت:همچنین کالایی که در داخل کشور ساخته می‌شود، برای اینکه ساخت آن گران‌تر تمام نشود و کیفیت آن افت نکند، باید در نظام تعرفه‌ای مورد حمایت قرار گیرد و با تدوین تعرفه‌های سال 99 که با میدان‌داری وزارت صنعت تهیه می‌شود، باید از کالای تولید داخلی حمایت شود. 

شریعتمداری گفت: برای اینکه خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم، یا باید ارز ارزان‌تر بدهیم و واردات کالای اساسی با دلار 4200 تومان انجام شود یا اینکه از تولید داخل حمایت شود.

بیشتر بخوانید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ممنوعیت واردات برخی کالاها باعث گران‌تر شدن کالا می‌شود، اما ما عادت نداریم صبوری کنیم و از همان اول می‌خواهیم کالای تولیدی با کالای وارداتی با تعرفه صفر رقابت کند. باید از تولید داخل حمایت کنیم و کشور با پذیرش هزینه گران کردن برخی کالاهای وارداتی از تولید داخل حمایت کند.

شریعتمداری گفت: کمیسیون ماده یک که بر اساس قانون حمایت از تولید داخل شکل می‌گیرد در راستای حمایت از تولید داخل تعرفه‌هایی برای واردات وضع می‌کند و در این زمینه قبلاً 1399 قلم کالای غیرضروری وارداتی را ممنوع کردیم که البته باعث گرانی برخی از کالاها در کشور شد، اما به موازات آن از ظرفیت خالی تولید داخل استفاده کردیم و باید ظرفیت‌های تولید داخل را به کار بگیریم. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کتاب تعرفه واردات سال 99 به زودی توسط وزارت صنعت تهیه می‌شود، گفت: این سمینار حمایت از تولید داخل می‌تواند پیشنهادهایی برای وضع تعرفه‌های مناسب در کتاب مقررات صادرات و واردات ارائه کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار