کد خبر: ۵۰۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸
مدیرعامل آب و فاضلاب اهواز گفت: مقرر شد ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی به شبکه فاضلاب شهر اهواز اختصاص داده شود اما تاکنون هیچ مبلغی پرداخت نشده است.

بهنام مریدی مدیرعامل آب و فاضلاب اهواز در گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به بارندگی ۲۵ میلی‌متری روزهای گذشته در اهواز، اظهار کرد: اهواز فاقد شبکه دفع آب‌های سطحی است و شبکه فاضلاب قابلیت کنترل و دفع بارندگی بیش از ۱۰ میلی‌متر را ندارد.
وی افزود: شبکه فاضلاب موجود اهواز ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر است که یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن قدمتی بین ۵۰ تا ۷۰ سال دارند.

مدیرعامل آب و فاضلاب اهواز با اشاره به سیل سال گذشته، عنوان کرد: در سیل سال گذشته حدود ۷۵ کیلومتر از شبکه فاضلاب دچار ریزش شد که ۶۰ کیلومتر آن بازسازی و وارد مدار شد اما در بارندگی آذرماه امسال که حدود ۸۸ میلی‌متر بود بار دیگر نقاطی ریزش کرد که در حال ترمیم آن هستیم.

وی گفت: اکثر لوله‌های شبکه فاضلاب بتنی هستند که عمر مفید آن‌ها تمام شده است و بیشترین ریزش در این نقاط وجود دارد.

مریدی با اشاره به اختصاص بودجه به شبکه فاضلاب اهواز، اظهار کرد: مقرر شد ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی به شبکه فاضلاب شهر اهواز اختصاص داده شود که تاکنون هیچ ابلاغ و پرداختی صورت نگرفته است.

وزارت نفت 10 میلیارد تومان برای فاضلاب کارون هزینه می‌کند

مریدی در خصوص وضعیت فاضلاب شهر کارون، عنوان کرد: گستردگی پوشش شبکه فاضلاب در شهرستان کارون کم است و کارون جمعاً حدود ۱۲ کیلومتر دارای شبکه فاضلاب است و هم‌اکنون طراحی شبکه فاضلاب کارون تکمیل شده است و برای تصویب به تهران ارسال شد.

وی گفت: چارت سازمانی جدید برای شهرستان کارون تعیین شد و وزارت نفت متقبل شد ۱۰ میلیارد تومان در طول پنج سال برای شبکه فاضلاب به کارون هزینه کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار