کد خبر: ۵۰۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
رئیس‌جمهور گفت: می‌خواهم ‏از تمام ملت ایران خواهش کنم؛ برویم پای صندوق رای، ولو اینکه گله داشته باشید؛ نباید با صندوق رای قهر کرد

به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور در همایش سراسری استانداران و فرمانداران که صبح امروز در سالن 600 نفره وزارت کشور برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به عدم تایید لوایح پالرمو و CFT  در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ چرا لوایحی که دولت تصویب کرده و به صورت لایحه به مجلس فرستاده و  مجلس نیز آن را تصویب کرده و  رهبری هم که به صراحت می‌گوید ما با لوایح دولت مشکلی ندارم مورد تایید قرار نمی‌گیرد؟ اینها باید به مردم پاسخگو باشند.

وی افزود: ما نباید بگذاریم  ترامپ و دیگر تروریست‌های کاخ سفید موفق شوند اینها در حال ترور کردن رابطه ایران با جهان هستند. اینها دارند ارتباط مردم با نظام را ترور می‌کنند.

روحانی با اشاره به انتخابات آتی مجلس گفت: انتخابات خیلی مهم است. مخصوصاً انتخابات مجلس ولی از انتخابات مهمتر سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم است. انسجام و وحدت ما نمی‌گذارد که  آمریکا پیروز شود من  از تمام ملت ایران از تمامی اقشار، از روستایی و شهری، از تمام اقوام و مذاهب می‌خواهم که پای صندوق‌ها بیایند. امروز روزی است که باید به پای صندوق رای برویم ولو اینکه ممکن است بگوییم فلان  کار دقیق اجرا نشده نباید با صندوق قهر کنیم  ولو اینکه در تهرانِ 30 کاندیدایی ببینید 30 کاندیدا ندارید و  در جایی که 6 کاندیدایی است  شما 4 کاندیدا داشته باشید.

رئیس‌جمهور گفت: همه ما باید تلاش کنیم که رقابتی بودن انتخابات را درست کنیم. نقص ما اینجاست که در رقابت مشکل داریم. امیدواریم این رقابت درست شود. بگذاریم همه گروه‌ها بیایند اینکه نمی‌شود نهادهای اصلی قانونی گزارش درست بدهند 

وی با کنایه به نظارت شورای نگهبان گفت: اگر ما می‌خواهیم مشکل کشور را با رفتن به در خانه‌ها درست کنیم  پس این نهادهای چهارگانه را برای چه داریم؟  نباید بگذاریم رقابت از آن حالتی که قانون مشخص کرده که معیار همه چیز است خارج شود. دولت، وزارت کشور، مجلس و هیچ نهادی  بالاتر از قانون نیست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار