کد خبر: ۵۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه برخی نمایندگان مجلس دهم «جاده صاف کن» دولت بودند، گفت: باید از تکرار مجلس دهم جلوگیری کرد.

به گزارش آرانیوز، مهدی وکیل‌پور، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ، با بیان اینکه مردم بر این باورند که مجلس دهم، مجلسی خوب و شایسته نبود، گفت: این مجلس کارآمدی لازم را در هیچ سطحی نداشت و رضایت هیچ بخشی را اعم از حاکمیت و مردم را جلب نکرد.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه باید راهکاری در کشور اجرا شود تا از روی کار آمدن چنین مجلس ناکارآمد جلوگیری شود، افزود: باید از مردم مطالبه شود که از انتخاب نادرست اجتناب کنند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با تاکید ریشه‌یابی علل شکل‌گیری مجلسی با ترکیب مجلس دهم تصریح کرد: همزمان با روی کار آمدن مجلس دهم، دولت تمام تلاش خود را به کار بست که مجلسی همراه با سیاست‌هایش سرکار بیاید تا در تمام موضوعات مجلس با دولت هماهنگ بوده و مسیر را برای دولت هموار کند.

وکیل پور فضاسازی رسانه ای برای بهره برداری اجتماعی را یکی دیگر‌ از عوامل روی کار آمدن این مجلس دانست و عنوان کرد: دولت با فضاسازی رسانه‌ای تلاش کرد مطالبات مردمی را به حاشیه ببرد و با طرح مسائل فرعی و کم رنگ کردن موضوع اصلی مردم بر موج اجتماعی به وجود آمده سوار شود.

وی ادامه داد: برجام را به عنوان یک دستاورد بزرگ در این فضا به عنوان دستاویز قرار داده و گفتند اگر بتوانیم این مجلس را روی کار بیاوریم می‌توانیم با محکم‌تر کردن برجام و تسهیل در روابط و حوزه بین الملل، مسئله معیشت و اقتصاد مردم را حل کنیم.

وکیل پور با بیان اینکه دولت با شیپور تبلیغاتی خود به دنبال به حاشیه راندن مطالبات مردم بود، تصریح کرد: عملکرد مجلس دهم آنچنان ضعیف بود که امروز بانیان و حامیان تشکیل لیست امید خود منتقد این جریان هستند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد این جریان از زیر بار مسئولیت رفتار و حمایتشان شانه خالی کرده و فرار رو به جلو داشته باشند، اضافه کرد: باید جامعه نسبت به آنچه در چهارسال گذشته رخ داد هوشیاری داشته باشند تا بار دیگر تحت تاثیر فضاسازی و غوغاسالاری‌ها اسیر چنین انتخابی نشود.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به اینکه مجلس دهم یکی از ضعیف ترین مجالس کشور در طول 10 دوره گذشته بود، عنوان کرد: مطالبات و نقطه نظرات مردم در این دوره مجلس دیده نشد و در امر اقتصاد و معیشت مردم چندین شوک اساسی به زندگی مردم وارد شد.

وی گفت: مجلس به عنوان عصاره ملت وظیفه‌اش پیگیری حقوق ملت از دولت است اما در چهارسال گذشته نه تنها در برابر برخی اقدامات دولت که زندگی و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داد، نه تنها سکوت کرد بلکه شاهد انفعال نمایندگان نیز بودیم و در بسیاری موارد مجلس پا را فراتر گذاشته و برای دولت به جاده صاف کن تبدیل شد.

وکیل پور نوسانات ارزی و افزایش افسارگسیخته قیمت بنزین را دو شوک عظیم اقتصادی زندگی مردم دانست و تصریح کرد: مجلس در هیچ کدام از این دو مسئله عملکرد مناسبی برای دفاع از ملت از خود نشان نداد و مردم دیدند که این نمایندگان دغدغه ملت را ندارند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به خصوصیات مجلس آینده گفت: باید مجلسی روی کار بیاید که به دور از وابستگی به باندهای قدرت و ثروت هیچ گونه بدهی و قرضی به هیچ جریانی نداشته باشد که بخواهد در تصویب یا رد موضوعی یا پیگیری مسئله ای دچار لغزش شوند.

وکیل پور افزود: باید مجلسی انتخاب شود که نمایندگان آن پاک دست و فساد ستیز بوده و صدای واقعی مردم در پیگیری مطالبات جامعه باشند چرا که مردم انتظار دارند مجلس آینده در امتداد فعالیت‌های دستگاه قضا در زمینه فسادستیزی حرکت کند.

وی درباره تحریم انتخابات و القا آن به جامعه که از سوی برخی جریانات مطرح می شود، اظهار داشت: جریانی که عملکردش منتهی به شکل گیری چنین مجلسی بوده و کارنامه این مجلس خواسته یا ناخواسته متعلق به این جریان است هر وقت احساس کرده دارای اقبال مردمی نبوده راهبرد تحریم انتخابات و حمله به شورای نگهبان به بهانه احراز صلاحیت‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ادامه داد: هر وقت احساس کردند که بدنه رای آنها دچار ریزش شده و مردم نسبت به آنها اقبال ندارند تلاش کردند انتخابات را سرد و بی رمق جلو دهند تا به این بهانه مشارکت مردم را کم کند.

وی درباره سازوکار انتخاب و معرفی کاندیداها گفت: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب مصداق های مفهومی برای رسیدن به مجلسی کارآمد را مورد ارزیابی قرار داده و با توجه به ظرفیت نیروی جوان و تاکید بر بیانیه گام دوم رهبری با سازوکار بسیار روشن، علمی و برخواسته از خواست مردم به دنبال مصادیق دارای مقبولیت مردمی است که برای آینده مجلس نیز دارای برنامه باشند.

وکیل پور خاطرنشان کرد: شورای ائتلاف مقطعی و منحصر به انتخابات نیست بلکه مسئولیت عملکرد کاندیداها را برعهده خواهد داشت و خط ارتباطی خود با مردم به عنوان رای دهندگان و عناصر اصلی جامعه را بعد از انتخابات نیز دنبال کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار