کد خبر: ۵۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
در استان فارس نیز مانند دیگر استان‌ها سیل کمک‌های مردمی از روزهای آغازین بروز سیل در استان‌های جنوبی آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، باز هم سیل، باز هم مشکلات بی‌شمار مردم مناطق سیل‌زده، باز هم سرما و رنج بی‌خانمانی اما اینها تنها یک روایت از سیل در استان‌های ایران است اما روایت دیگری نیز در این مواقع می‌توان بیان کرد و آن همدلی و مهربانی مردم ایران برای کمک به همنوعانشان است. 

در این میان مهربانی مردم شیراز با آنچه در سیل فروردین ماه امسال رخ داد، به گونه‌ای دیگر در تاریخ این سرزمین ثبت شده است. مردم شیراز ثابت کردند که در اوج مشکلات نیز نوعدوستی و مهربانی را سرلوحه دارند. 

نزدیک به 10 روز است که سیل این بار استان سیستان و بلوچستان را نشانه گرفته و هموطنان ما در این استان نیاز به کمک دارند. براساس آنچه که در سفر دیروز رئیس جمهور به این استان مطرح شد 14 هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان آسیب‌ دیده است. 

پخت روزانه 6 هزار پرس غذا در موکب‌های استان فارس 

در استان فارس نیز مانند دیگر استان‌ها سیل کمک‌های مردمی از روزهای آغازین این حادثه آغاز شده است. اسکندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در جمع خبرنگاران از اعزام 5 موکب از موکب‌های اربعین برای خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان خبر داد. 

به گفته وی موکب‌های استان فارس روزانه نزدیک به 6 هزار پرس غذا در مناطق آسیب‌دیده پخت و توزیع می‌کنند و در کنار آن پخت نان گرم و همچنین توزیع نان‌های خشک محلی هم از برنامه‌های مواکب استان فارس است. 

به گفته قاسمی تاکنون مقدار 15 هزار لیتر آب معدنی از طریق موکب‌های استان به منطقه ارسال شده و خادمین این مواکب ضمن خدمات پخت غذا، به لایروبی و تمیز کردن منازل آسیب‌دیده از سیل در کنار برادران سپاه و سایر نهادهای خدمت‌رسان مشغول هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس افزود: موکب شهید جابر شهرستان مرودشت، موکب اباصالح المهدی (عج) شهرستان اقلید، موکب شهدای شهرستان فسا، موکب سقاخانه حضرت اباالفضل العباس (ع) شیراز و موکب شهدای ارباب شهرستان کوار از مواکب اعزام شده به استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان است. 

اعزام گروه‌های جهادی به منطقه پس از جمع شدن سیل 

سید مجتبی سرورزاده، رئیس بسیج سازندگی استان فارس چندی پیش در گفت‌وگو با تسنیم از ارسال یک تریلی اقلام کمکی از سوی گروه‌های سازندگی نواحی و گروه‌های جهادی استان فارس خبر داد. 

به گفته وی با توجه به اینکه در حال حاضر نیاز به اعزام نیروهای انسانی نبوده است، کمک‌ها صرفا در بحث اقلام بوده اما تیم شناسایی نیز برای ارزیابی عرصه‌های مورد فعالیت به منطقه اعزام شده است که پس از جمع شدن سیل با همکاری گروه‌های جهادی و سازندگی نواحی برای تعمیر و مرمت و در صورت نیاز احداث منازل مردم اقدام می‌شود. 

ارسال 2500 بسته غذایی از سوی هلال احمر 

همچنین هلال احمر استان فارس اعلام کرده که 2500 بسته غذایی 72 ساعته از جمعیت هلال احمر فارس به مناطق سیل‌زده جنوب کشور ارسال شده است. 

گفته حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس بسته‌های ارسالی شامل 10 هزار قوطی تن ماهی، 10 هزار قوطی کنسرو لوبیا، 5 هزار قوطی کنسرو برنج، 2500 بسته خرما، 25 هزار عدد لیوان یکبار مصرف و 25 هزار عدد قاشق و چنگال است. 

به گفته وی محموله فوق از انبارهای هلال احمر استان بارگیری و مستقیم به جنوب کشور ارسال شده و از آنجا که سیل اخیر خسارات زیادی را به مناطقی از استان سیستان و بلوچستان وارد کرده و مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را برای سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان از طریق کد دستوری # 54 * 112 * واریز کنند. 

کنسروجات، البسه نو متناسب با شرایط فرهنگی منطقه، پتو و وسایل گرمایشی از جمله اقلامی است که مردم می‌توانند برای کمک به هموطنان سیل‌زده به پایگاه‌های مقاومت، مراکز جمع‌آوری کمک‌ها یا شعب هلال احمر استان اهدا کنند. 

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار