کد خبر: ۵۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بارش سیل آسای باران در جنوب استان سبب شد ۷ هزار و ۳۲۲ راس دام سبک و سنگین در این منطقه تلف شود.

غلام حیدر زورقی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، براساس آخرین برآورد‌های کارشناسان در 15 شهرستان بارش اخیر باران و وقوع سیل در حوزه کشاورزی جنوب سیستان و بلوچستان 640 میلیارد تومان خسارات بر جای گذاشته که بیشترین آن در بخش مزارع و باغات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره بر اینکه بیشترین خسارت سیل به مزارع و باغات به ویژه باغات میوهای گرمسیری بوده است تصریح کرد: این باغات 7002 هکتار از مجموع باغات سطح استان را تشکیل می‌دادند.

بیشتر بخوانید

وی همچنین از خسارت سیل به 25 هزار و 645 هکتار از اراضی زراعی خبر داد و افزود: تخریب هزار و 468 حلقه چاه و چاهک، 162 باب استخر، 6 واحد مرغداری، 540 رشته قنات، 620 کلونی زنبور عسل و ... از جمله خسارت‌های سیل به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان است.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین کمک ما تأمین علوفه دامی برای دامداران بوده همچنین 26 گروه‌ دامپزشکی هم در منطقه مستقر شده‌اند و مباحث بهداشت دام و دفن بهداشتی لاشه‌های باقی مانده را پیگیری کرده اند.

زورقی گفت: با کمک نیروهای کشاورزی و دامپزشکی 800 راس دام از مناطق پر خطر به نقاط امن منتقل شده اند همچنین در خصوص کمک به سیل زدگان این بخش 155 تن جو 250 تن کنسانتره دامی با پیگیری‌های این سازمان توسط بخش خصوصی از تهران بارگیری وبه مناطق سیل‌زده ارسال شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار