کد خبر: ۵۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایرانشهر گفت: پس از وقوع سیل و آبگرفتگی در جنوب سیستان‌و‌بلوچستان، ۳۸تیم عملیاتی حوزه بهداشت و درمان این دانشگاه، در مناطق سیل زده حاضر و در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان هستند.

محمدمهران‌ امینی‌فرد با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه جنوب سیستان‌ و بلوچستان از زمان وقوع سیل اظهار داشت: 38 تیم عملیاتی بهداشتی‌ و درمانی دانشگاه‌ علوم پزشکی ایرانشهر در منطقه حاضر و به صورت مستمر پایش و بررسی وضعیت بهداشتی درمانی و خدمات‌رسانی به ساکنان مناطق سیل‌زده را انجام داده و هم اکنون نیز در منطقه در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته و سفر وزیر بهداشت، رئیس اورژانس کشور و سایر مسئولان به حوزه جنوب استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت بهداشتی و بیماری‌های قابل انتقال از آب در حوزه مناطق سیل‌زده تحت کنترل است و واکسن بیماری‌هایی مثل آنفولانزا نیز در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی این مناطق به میزان لازم توزیع شده است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در حوزه مناطق سیل‌زده، تاکنون هیچ فردی با نشانه بیماری‌های واگیردار به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نکرده و هیچ گزارشی نیز در این زمینه دریافت نشده است.

امینی‌فرد با اشاره خدمات ارائه شده به مادران باردار نیز گفت: با تلاش‌های نیروهای امدادی، هلال‌احمر، نیروهای اورژانس و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، تمامی مادران باردار ساکن در مناطق سیل‌زده به مکانی امن انتقال و مراقبت‌های بهداشتی لازم از آنها در حال انجام است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به آمادگی که از قبل در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر وجود داشت، به مشکلی در روند خدمات رسانی برخورد نکرده‌ایم و حضور نیروهای امدادی از سایر نقاط کشور نیز توانسته کمکی به اقدامات در حال انجام در این منطقه سیل‌زده باشد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار