کد خبر: ۵۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
زنجان-کاپیتان تیم‌ملی دوچرخه‌سواری ایران با اشاره به محرومیت چهارساله اش از سوی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری، گفت: با احتمال نمی‌توان ورزشکاری را محروم کرد.

به گزارش آرانیوز، با اشاره به اعلام اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری مبنی بر محرومیت وی به مدت چهار سال از میادین ورزشی، افزود: وقتی این سئوال را که دلیل این محرومیت چیست جویا می‌شویم، اظهار می‌کنند که احتمال استفاده از ماده ممنوعه و روش ممنوعه وجود دارد، این در حالی است که همه مستندات قانونی به این مرجع ارسال شده است.

وی با تاکید بر اینکه این کار اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری را نمی‌توان محرومیت تلقی کرد، بلکه این نوعی برچسب زدن و تخریب ورزشکار است، تصریح کرد: وقتی اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری قادر نیست برای محرومیت اعلام شده خود، ادله قانع‌کننده و محکمه‌پسندی بیاورد، این بدان معنی است که مسئله محرومیت در کار نبوده و فقط پشت این محرومیت، تخریب است.

این ملی‌پوش زنجانی با بیان اینکه به خاطر این رأی به دادگاه (CAS) شکایت خواهم کرد، ادامه داد: از طریق وکلیم پیگیر رفع مشکل بوجود آماده هستم و تا رسیدن به حق قانونی و رفع اتهام از خودم تلاش خواهم کرد.

سهرابی گفت: امروز در عصری زندگی می‌کنیم که ورزش به صورت کاملاً حرفه‌ای در جوامع دنبال می‌شود و این بدان معنی است که اگر قرار باشد ورزشکاری را در این سطح که یک سرمایه ملی به‌شمار می‌آید، بدون مدرک و دلیل قانونی محروم کرد، موضوعی است که در هیچ جامعه و محکمه‌ای قابل قبول نبوده و نمی‌توان به آن استناد کرد.

سهرابی با یادآوری اینکه با توجه به اینکه تحت هر شرایطی امسال و یا حداکثر سال بعد، از دنیای حرفه‌ای ورزش خداحافظی کرده و کناره‌گیری می‌کردم، به همین خاطر هیچ ورزشکار حرفه‌ای در دوران پایان قهرمانی خود اقدام به چنین کاری نمی‌کند، اظهار کرد: تلاش من برای اثبات حقانیت خود نه به خاطر بازگشت به میادین ورزشی، بلکه به این خاطر است که اجازه نمی‌دهم مرا به دلایل واهی و احتمالات تخریب کنند.

وی با بیان اینکه رنج این محرومیت غیرقانونی را می‌توان تحمل کرد اما دامن زدن برخی از افراد در داخل کشور به این موضوع، امری دردآور و نابخشودنی است، بیان کرد: کسانی در داخل کشور به دنبال تخریب ورزشکاران از جمله بنده هستند و سعی می‌کنند از هر طریقی به این موضوع وارد شوند، این افراد همان کسانی هستند که تست دوپینگ‌شان مثبت بوده و کارنامه چندان درخشانی نیز در دوران ورزشی خود ندارند.

کاپیتان تیم‌ملی دوچرخه‌سواری ایران با اشاره به اینکه اگر در کشور، به مقوله ورزشکار به عنوان یک سرمایه ملی نگاه شود، شاهد بروز چنین مشکلاتی نخواهیم بود، خاطرنشان کرد: در شرایطی که هجمه های زیادی به ورزشکاران و تیم های ایرانی وارد می شود. باید رسانه ها و بخصوص رسانه ملی همراه و کمک برای ورزشکاران باشد ولی متاسفانه برخی رسانه ها و نشریات استانی و ملی هجمه های را برای ورزشکاران وارد می کنند.

سهرابی افزود: برای اینکه یک ورزشکار بتواند به مرز مدال‌آوری برسد، باید هزینه‌های زیادی از دوران نوجوانی تا قهرمانی صرف شود، به همین خاطر امیدوار بودم هم‌وطنان من به‌ویژه همشهریانم به جای دامن زدن به این موضوع، مرا برای اثبات بی‌گناهی‌ام همراهی می‌کردند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار