کد خبر: ۵۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
بجنورد- خراسان شمالی فردا میزبان مسابقات بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی است و آئین افتتاحیه این مسابقات، فردا عصر با حضور وزیر میراث فرهنگی و سفیر قرقیزستان برگزار می‌شود.

به گزارش آرانیوز، به نقل از صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی، رئیس ستاد اجرایی سومین دوره مسابقات بین المللی ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی گفت: از ۲۱ کشور شرکت کننده در این مسابقات تاکنون ورزشکاران ۱۷ کشور وارد بجنورد شده اند و آئین افتتاحیه، فردا عصر با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سفیر قرقیزستان برگزار خواهد شد.

علی بیگ زاده با بیان اینکه از امروز ۲۹ دی ماه، بلیت تماشاگران در مجموعه ورزشی شهید علیدخت بجنورد عرضه می‌شود، افزود: پهلوانان طالقانی، غفرانی و توپچی، مهمان ویژه این دوره از رقابت‌ها هستند.

این مسابقات تا دوم بهمن با حضور ورزشکارانی از کشورهایی همچون کره جنوبی، اوکراین، هندوستان، تاجیکستان، عراق و زیمبابوه در بجنورد پیگیری می‌شود.

نقالی رستم و سهراب، اجرای آئین‌های سنتی و رقص محلی خراسان شمالی و همچنین اجرای تصنیف با حضور آقایان غلامرضا صنعتگر و امیر بدیعی، از برنامه‌های جانبی این مسابقات است.

مسابقات ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی قهرمانی جهان بعد از دو دوره برگزاری در کره جنوبی و اندونزی این بار با شرکت بیش از ۱۴۳ ورزشکار برگزار می‌شود.

مسابقات مهارت‌های فردی ورزش‌های زورخانه ای در رشته‌های چرخ چمنی، چرخ تیز، کباده، سنگ، میل گیری سنگین و میل بازی و مسابقات کشتی پهلوانی در اوزان مختلف ۶۰، ۷۰، ۸۰، ۹۰ و مثبت ۹۰ انجام می‌شود.

ورزشکاران ۸۵ کشور دنیا شامل ۲۴ کشور اروپایی، ۱۸ کشور آفریقایی، ۲۸ کشور آسیایی و ۱۴ کشور آمریکای لاتین در این رشته ورزشی فعالیت می‌کنند.

امروز ۲۹ دی، ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ وزن کشی مسابقات برگزار می‌شود.

فردا سی ام دی ماه، از ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰ مسابقات تیمی زورخانه ای و سنگ گیری روی تشک و ساعت ۱۶ تا ۱۷ هم مسابقات تیمی هنرهای فردی و سکو برگزار می‌شود.

اول بهمن از ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰ مسابقات مهارت‌های فردی و کشتی پهلوانی و ساعت ۱۶: ۳۰ تا ۲۰ هم مسابقات کشتی پهلوانی و مهارت‌های فردی و سکوی مهارت‌های فردی برگزار خواهد شد.

روز دوم بهمن ماه نیز ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰ مسابقات کشتی پهلوانی و ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸ فینال کشتی و مراسم اختتامیه و سکوی کشتی برگزار خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار