کد خبر: ۵۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
بیرجند-معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی، نرخ مشارکت اقتصادی استان در پاییز امسال را ۴۶.۱ درصد اعلام کرد.

به گزارش آرانیوز، جواد لطفی ظهر یکشنبه در نشست تجلیل عوامل مؤثر بر کاهش نرخ بیکاری استان اظهار داشت: طرح آمارگیری نیروی کار به صورت فصلی در کشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این کار در دو هفته پایانی ماه میانی هر فصل انجام می‌شود، بیان کرد: در این راستا به مدت دو هفته بر اساس نمونه‌های چرخشی که از سمت مرکز آمار به استان اعلام می‌شود، آمارگیری در سطح استان انجام می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه استان هیچ نقشی در انتخاب نمونه‌ها ندارد، گفت: مرکز آمار برای ۳۱ استان تعداد نمونه‌ها را مشخص می‌شود.

لطفی ادامه داد: در این دو هفته به ۱۶۰ خوشه شامل ۸۲ خوشه شهری و ۷۸ خوشه روستایی مراجعه می‌کنیم که هر خوشه شامل ۱۲ خانوار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع برای انجام این آمارگیری به هزار و ۹۲۰ خانوار مراجعه می‌شود، بیان داشت: مراجعه در چهار مرحله انجام شده به این صورت که در دو فصل به این خانوارها مراجعه، در دو فصلی بعدی مراجعه نمی‌کنیم و باز در دو فصل بعدی دوباره به این خانوارها مراجعه می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از اتمام این مراحل این خانوارها از چرخه نمونه‌گیری خارج و خانوارهای جدیدی جایگزین آنها می‌شود.

لطفی با بیان اینکه این آمارگیری برای تمامی افراد ۱۵ سال به بالا انجام می‌شود، بیان کرد: مبنای اشتغال برای این افراد حداقل یک ساعت کار در هفته بوده و یا اینکه به دلایلی به صورت موقت کار خود را تعطیل کرده است.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح به صورت تمام الکترونیک بوده و هیچ دخل و تصرفی در استان انجام نمی‌شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی، نرخ مشارکت اقتصادی استان در پاییز امسال را ۴۶.۱ درصد اعلام کرد و گفت: بر این اساس سهم اشتغال بخش کشاورزی ۲۹ درصد، صنعت ۳۱.۱ درصد و خدمات نیز ۳۹.۹ درصد بوده است.

کد خبر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار