کد خبر: ۵۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
کرج - رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: سالانه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار داوطلب به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وارد می‌شوند.

به گزارش آرانیوز، علی اوسط هاشمی ظهر امروز در حاشیه افتتاح دفتر مرکز آموزش مهارت آموزی و مشاوره شغلی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان البرز و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنچه در سازمان فنی و حرفه‌ای برای ما جزو ضرورت‌های ملی است شراکت سازمان با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.

وی با تاکید بر اینکه تلفیق توانمندی‌های حاصل از مهارت، دانش و آموزش می‌تواند زمینه ساز ارتقای توانمندی جامعه انسانی باشد، گفت: توجه به مهارت آموزی یک سرمایه برای کشور است زیرا اشتغال و راهکار برون رفت از بیکاری به یک نیاز ملی تبدیل شده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اهمیت نقاط مشترک با دانشگاه‌ها، گفت: اخیراً با دانشگاه تهران نیز قراردادی منعقد شده تا کارگاه آموزشی زیرمجموعه فنی و حرفه‌ای ایجاد شود.

اوسط هاشمی با اشاره به اینکه بازار جویای نیروی کار ماهر است و از طرفی کارآفرین نیز دنبال این فاکتور است، گفت: ارتقای مهارت در جامعه می‌تواند بستر را برای رویش صنایع بزرگ و کارآفرینی فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه نظام آموزشی مهارتی در پایه انعطاف و قبول تفاوت‌ها و تغییر استوار است، گفت: ما باید منطبق با تغییر و تحول شگرف تکنولوژی زمینه را برای پاسخگویی به مطالبات متناسب با ظرفیت‌ها آماده کنیم.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در بخش دیگری افزود: سالانه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار داوطلب به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وارد می‌شوند، ۴۰ درصد از آنها فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

اوسط هاشمی گفت: از یک میلیون و ۵۰۰ هزار داوطلب حدود ۴۵ تا ۶۰ درصد به بازار کار راه پیدا می‌کنند به دلیل اینکه مهارت آموخته اند.

وی گفت: خوشبختانه شرکای بسیار توانمندی در حوزه مهارت داریم از ابتدا تا به امروز و ظرف ۴۰ تا ۵۰ سال قبل حدود ۱۲ هزار آموزشگاه آزاد در بحث مهارت آموزی از فنی و حرفه‌ای مجوز کار اخذ کردند که یک ظرفیت است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: طبق برنامه ششم توسعه حدود ۵۰ درصد ظرفیت آموزش و پرورش و ۳۰ درصد ظرفیت مراکز آموزش عالی باید تغییر جهت داده و به سمت مهارت حرکت کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار