کد خبر: ۵۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

image.png

به گزارش آرانیوز،دقایقی قبل، خطبه های نمازجمعه امروز تهران به امامت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی(ره) آغاز شد.

- اگر خواهان توفیقات الهی هستیم و اگر گشایش در مسائل شخصی را می‌خواهیم، در تقواست. همه باید کوشش کنیم تقوای الهی را معیار کار خود قرار دهیم.

- دو هفته ای که بر ما گذشت،؛ دو هفته پر ماجرا و استثنایی بود. طی این دو هفته ماجراهای تلخ و شیرین و حوادث درس آموز برای ملت ایران پیش آمد.

- روزهایی که جمعیت چند میلیونی در ایران و چند هزار نفری در عراق به پاس خون فرمانده سپاه قدس به میدان آمدند و بزرگترین بدرقه جهان را شکل دادند، یکی از ایام الله بود.

- روزی که موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه امریکایی را درهم کوبید هم یکی از ایام الله است.

- جامعه ایرانی یکی جامعه صبار و شکور است. ملت ما ملت پراستفامت و شکرگزاریست. در طول سالهای متمادی، ملت ایران همواره سپاسگزار الطاف الهی بوده است.

- پس از 41 سال از پیروزی انقلاب، این جمعیت بی نظیر را کدام دست قدرتی به میدان آورد و این اشک و عشق و شور را چه کسی پدید آورد؟ کدام عامل می توانست چنین معجزه ای را نشان دهد جز دست قدرت الهی.

- کسی که دست قدرت خدارا نمی تواند در این حوادث ببیند و تحلیل های مادی می کند، عقب می ماند.

- اراده الهی بر پیروزی این ملت است.

- ترور سردار سلیمانی بزدلانه بود و مایه روسیاهی آمریکا شد. تا قبل از این، این مدل کار در منطقه مخصوص رژیم صهیونیستی بود.

- رئیس جمهور امریکا اعتراف به ترور کرد. رسوایی از این بالاتر چه می شود؟

- پاسخ قدرتمندانه سپاه در خور تدبر بود. این ضربه البته یک ضربه نظامی بود ولی بالاتر از آن، ضربه حیثیتی بود که به هیبت ابرقدرتی آمریکا وارد کرد.

- سپاه قدس را به عنوان یکی مجموعه اداری صرفا نبینید، بلکه به چشم یک نهاد انسانی و دارای انگیزه های بزرگ و روشن انسانی مشاهده کنید.

- سپاه قدس، یک نیرویی است که با سعه صدر به همه جا و همه کس نگاه می کند. رزمندگان بدون مرز هستند و هرجا که نیاز باشد، آنجا حضور پیدا می کند و کرامت مستضعفان را حفظ می کنند و خود را بلاگردان مقدسات و حریم های مقدس می‌کنند. همین ها سایه جنگ و ترور را از کشور خودمان هم دفع می‌کنند. بخش مهمی از امنیت کشور ما محصول کار همین جوانان مومنی است که تحت فرماندهی سردار عزیزمان سالها مجاهدت کردند. بله به کمک غزه و فلسطین هم می روند اما برای خودمان هم امنیت ایجاد می‌کنند.

- فریب خوردگانی که شعار «نه غزه نه لبنان جدانم فدای ایران » سر دادند، نه جان خود بلکه حتی راحتی و منافعشان را هم حاضر نشدند در راه ایران فدا کنند.

- ملت ایران نشان داد از خط مجاهدت شجاعانه دفاع می کند و به نمادهای مقاومت عشق می ورزد و طرفدار مقاومت است و طرفدار تسلیم نیست. کسانی که سعی می کنند چیز دیگری از ملت بزگ ما به مردم و افکار بیگانه و یا افکار عمومی داخل نشان دهند، با با صدق رفتار نمی کنند.

- دلقک های آمریکایی که به دروغ و با رذالت می گویند در کنار مردم ایران هستیم، ببینند مردم ایران چه کسانی هستند. آیا چند صد نفری که به عکس سردار عزیز ما اهانت می کنند، مردم ایران هستند یا جمعیت عظیم و میلیونی که خودشان را در خیابان‌ها نشان می دهند؟

- عده ای سعی می کنند ایام الله های ملت ایران را به فراموشی بسپارند. یکی همین قضیه تاسف انگیر حادثه سقوط هواپیما بود.

- این حادثه تلخی بود و دل ما را به معنای حقیقی کلمه سوزاند. از دست دادن جوانان و مردم عزیز و کسانی که از کشورهای دیگر بودند، بسیار تلخ بود. لکن عده ای با هدایت تلویزیون های آمریکایی و رادیوهای انگلیسی سعی کردند آن را به نحوی آرایش دهند که ماجرای یوم الله ناشی از شهادت بزرگ این دو شهید عزیز (سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس) را به فراموشی بسپارند؛ افرادی که هیچ علاقه ای در آنها نسبت به منافع ملی و مسائل کشور احساس نمی شود.

- حالا عده ای جوان و احساساتی هستند و فریب می خورند اما عده ای جوان هم نیستند ولی حاضر نیستند منافع ملی را درک کنند و پای آن بایستند. آنچه دشمن مایل است، از زبان آنها سر میزند.

- همان اندازه‌ای که ما از این حادثه سقوط هواپیما غصه خوردیم و غم در دلمان شد، دشمنان خوشحال شدند.

- مذاکره دشمن آمیخته با دغل و فریبکاری است. جنتلمن های پشت میز مذاکره، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند. همان دست چدنی است که خودش را از زیر پوشش مخملی نشان می دهد.

- در حادثه هواپیما ابهاماتی هست. از فرماندهان تشکر می کنیم که برای مردم توضیح دادند ولی این موضوع باید پیگیری شود تا از حوادث مشابه نیز به شک جدی پیشگیری شود.

- سه کشور اروپایی نشان دادند پادوی آمریکا هستند. آنها نخواهند توانست ملت ایران را به زانو در بیاورند.

- مراقبت کنید مبادا دشمن خواسته خود را تحقق ببخشد که عبارت است از کم رنگ کردن انتخابات.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار