کد خبر: ۵۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: به زودی نحوه ورود و بررسی شورا درباره لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی اعلام می شود.

به گزارش آرانیوز، منصور کبگانیان درباره نحوه ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی که از سوی دولت برای بررسی و تصویب به این شورا ارجاع داده شده، گفت: این لایحه از سوی هیئت دولت به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده شد وی نیز آن را به من ارجاع داده است.

وی ادامه داد: موضوع کنکور به عنوان یکی از بحثهای اساسی ما در نقشه جامع علمی کشور کلید زده شده است. در مورد سهمیه ها چون تازه به من ارجاع شده باید آن را بررسی کنیم.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: چون مجلس در این لایحه مصوباتی دارد باید بررسی کنیم و بعد از بررسی اعلام خواهیم کرد که چگونه به آن ورود خواهد شد.

وی تاکید کرد: به زودی نحوه ورود به سهمیه ها را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش مهر، لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی که ترکیبی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی است، از سوی حسین سیمایی صراف برای بررسی و تصویب به این شورا ارجاع داده شده است.

لایحه ساماندهی سهمیه های کنکور باید در یکی از این دو نهاد پیگیری می شد که با تشخیص دبیر هیأت دولت در اختیار شورا قرار گرفت.

هر زمان این لایحه به تصویب برسد، ‌ قابلیت اجرایی شدن دارد. منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز پیش از این به مهر گفت: قطعا آنچه ما ارائه دادیم با توجه زمان ثبت نام کنکور برای کنکور ۹۹ محقق نمی شود لذا برای کنکور ۹۹ تغییری در سهمیه های مصوب نخواهیم داشت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار