کد خبر: ۴۹۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
مشهد - رئیس کل بانک مرکزی گفت:بارها تاکید شده که بایدجلوی قاچاق به کشور را گرفت، اما در این حوزه باید بیش از پیش کار کنیم و جلوی دستان آلوده‌ای که می‌خواهد به اقتصاد ضربه بزند را بگیریم.

به گزارش آرانیوز،عبدالناصر همتی ظهر امروز در همایش شبکه بانکی یاور توانمندی سازی اقتصادی نیازمندان که در اردوگاه ثامن الائمه برگزار شد، با اشاره به اینکه باید تمام سعی و همت خود را در شکستن تحریم‌ها به کار بگیریم، اظهار کرد: دشمنان با توهم اینکه با ضربه زدن به پول ملی می‌توانند اداره مردم ایران را بشکنند، نقشه‌های بسیاری کشیدند ولی بازهم به شکست رو به‌رو شدند.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه سیستم‌های بانکی در دو سال گذشته ۶۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار مددجویان قرار داده است، افزود: به یاری این کمک‌ها حدودا ۸۳ هزار نفر از پوشش کمیته امداد خارج شده و مستقل زندگی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید به اشتغال روستایی توجه بیشتری شود، تصریح کرد: برای داشتن توسعه پایدار باید برنامه ریزی‌های ویژه‌ای در حوزه اشتغال انجام دهیم.

همتی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۴ درصد تأمین مالی در کشور توسط سیستم بانکی انجام می‌شود، ابراز کرد: این تأمین مالی از سوی بانک‌ها باعث شده تا آنان برای دادن تسهیلات اشتغال فعال و پویا عمل نکنند.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: امسال در بخش قرض الحسنه، ۳۰ هزار میلیارد تومان برای وام ازدواج تعهد داده‌ایم، اما متاسفانه این تسهیلات کمتر دیده می‌شود، همچنین پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات نیز برای سیل زدگان در نظر گرفته شد.

 وی با بیان اینکه ما در بانک مرکزی وظیفه همراهی و کمک کردن داریم، اظهار کرد: هیچ یک از همکاران من قصد ندارند در حوزه تسهیلات مانع ایجاد کنند چرا که ما همراهی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

همتی با بیان اینکه بالا رفتن نرخ ارز باعث فشار بر قشر ضعیف جامعه خواهد شد، افزود: در صورت بالا رفتن نرخ ارز شاهد کاهش نرخ تولید داخلی و واردات خواهیم شد، لذا باید برنامه ریزی کنیم تا در این حوزه آسیبی به مردم وارد نشود.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه متاسفانه ورود قاچاق به کشور افزایش یافته است، گفت: بارها تاکید شده است که باید جلوی قاچاق به کشور را گرفت، اما در این حوزه باید بیش از پیش کار کنیم و جلوی دستان آلوده‌ای که می‌خواهد به اقتصاد ضربه بزند را بگیریم.

وی تشریح کرد: تولید کشور رشد مثبتی را نشان می‌دهد لذا می‌توان امیدوار بود که با این پدیده آسیب زا بتوان مقابله کرد.

همتی با اشاره به طرح «گام»، تصریح کرد: این روش برای تأمین زنجیره تولید بدون نقدینگی بسیار به چرخه اقتصاد کمک خواهد کرد، قطعاً یکی از اهداف و دستورالعمل‌های بانک ملی اجرای این طرح خواهد بود لذا پیش بینی می‌شود که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانک‌ها به این طرح‌ اختصاص یابد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار