کد خبر: ۴۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
بیرجند- امام جمعه موقت بیرجند گفت: اصلاح امور با گزینش مسئولان توانمند در انتخابات‌های آتی میسر می‌شود.

به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام محمد مختاری ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به اینکه معنای توکل تنبلی و تن پروری نیست، اظهارکرد: معنای حقیقی توکل، تلاش و کوشش و در نهایت واگذاری نتیجه به خداوند است.

امام جمعه موقت بیرجند با تبیین روز وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت آیت‌الله شهید دکتر مفتح بیان‌کرد: آرمان شهید مفتح اعتلا و رشد کشور با دو بال علم و ایمان بود.

مختاری ادامه‌داد: علم و ایمان هیچ تضادی با یکدیگر ندارند و در کنار هم جوامع بشری را به موفقیت و سعادت می‌رسانند که نمونه آن را افرادی چون فارابی و ابن سینا که توأمان مجهز به دروس حوزوی و طبیعی بودند، می‌توان دید.

وی با تأکید بر اینکه علم سکولار و منهای دین آرامش و سعادت را به همراه ندارد گفت: دین بدون علم نیز نمی‌تواند جوامع را به قله سعادت رسانده و ما در عرصه‌های مختلف به خودکفایی برساند.

امام جمعه موفقیت بیرجند با اشاره به فتنه آبان ۹۸ اظهارکرد: در طول ۴۸ ساعت فتنه آشوبگران هم به جان و هم به مال مردم آسیب رساندند که از این موضوع بسیار تأثر داریم.

مختاری بیان‌کرد: ما از دولت و مجلس خویش گلایه‌هایی داریم ولی هرگز کشور خویش را به دست گرگ‌های پلید نمی‌دهیم و البته در مقابله با این زمینه مردم نیز هوشمندانه عمل کردند.

وی با بیان اینکه نباید انتظار داشته باشیم که رهبر جامعه به جای مجلس، رئیس جمهور و سایر نهادهای کشور تصمیم بگیرد، ادامه‌داد: با وجود اینکه در موضوع اصلاح قیمت بنزین طبق قانون رهبری وظیفه تعریف شده‌ای نداشت، ولی ایشان هوشمندانه در این زمینه عمل کردند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه پشت صحنه اسرائیل، آمریکا و سعودی از اغتشاشگران حمایت کردند، افزود: اگر غفلت کنیم، کشور به دست گرگ‌هایی می‌افتد که ۴۰ سال است چشم طمع به ایران دارند.

مختاری گفت: اینکه یک ایرانی حاضر می‌شود مال هم وطن خود را آسیب بزند نشان از ضعف فرهنگی، ضعف تربیتی و فقر اقتصادی دارد که باید حساب این افراد فریب خورده را از کسانی که عامدانه با حمایت دشمن اغتشاش کردند، جدا کرد.

وی بیان‌کرد: مسئولین باید به طور جدی به موضوع بیکاری، فقر فرهنگی و ضعف اقتصادی را مد نظر قرار دهند ولی به راستی متولیان این امور تاکنون چه کرده‌اند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه منابع انرژی باید مدیریت شود، ادامه‌داد: باید پرسید که چرا مسئولین یک شبه متوجه این موضوع شده و درصدد اصلاح آن برآمدند و تاکنون چه می‌کردند.

مختاری یادآور شد: سؤال این است که چرا نسنجیده و نپخته اصلاح قیمت بنزین صورت گرفت و با لجاجت سیاسی در سال‌های قبل سهمیه بندی سوخت دولت قبل لغو شد.

وی گفت: چرا با یک شیب ملایم اصلاح قیمت بنزین صورت نگرفت و از قبل در این زمینه به صورت صادقانه با مردم سخن گفته نشد.

امام جمعه موقت بیرجند بیان‌کرد: بدون وابستگی سیاسی به دولت و رئیس جمهور می‌گویم که مردم برای اصلاح امور به شما رأی دادند نه اینکه بگویید من هم مثل شما صبح جمعه از افزایش قیمت بنزین اطلاع یافتم.

مختاری گفت: ما از دولت و مجلس ناکارآمدی سخن می‌گوییم که با رأی ما مردم انتخاب شده‌اند و از این جهت برای بهبود امور باید در انتخاب‌های آینده دقت بیشتری داشته باشیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار