کد خبر: ۴۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
معاون استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به اهمیت مدارس در تربیت جامعه، گفت: مسئولیت پذیری اجتماعی باید از مدارس به جامعه پمپاژ شود.

به گزارش آرانیوز، داود گرشاسبی، امروز در جلسه هم‌ اندیشی مدیران مدارس شهرستان مرند و حوزه علمیه با محوریت نماز جماعت مدارس که در مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) مرند برگزار شد، مدیران مدارس را نخبگان فرهنگی شهرستان دانست و گفت: مسئولیت‌پذیری اجتماعی باید از مدارس به جامعه پمپاژ گردد.

فرماندار شهرستان ویژه مرند با بیان اینکه مدیران و معلمان باید در صف اول نماز جماعت مدارس باشند، افزود: نهادینه‌ کردن نماز جماعت در مدارس با بکارگیری شیوه‌ ها و رفتارهای صحیح و الگوپذیری دانش ‌آموزان از عوامل مدرسه امکان ‌پذیر است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان مرند با تأکید بر نهادینه‌ کردن رفتارهای اخلاقی در جامعه با داشتن نگاه کلان و فرابخشی به مسائل ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، مبتنی بر نسل ‌سازی، فرهنگ‌ سازی و تربیت نسل جوان است.

همچنین در این جلسه، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان مرند با قدردانی از زحمات مدیران و معلمان در تربیت آینده‌سازان کشور به کسب رتبه‌های برتر استانی و کشوری دانش‌آموزان و فرهنگیان در حوزه‌های مختلف فرهنگی اشاره و تصریح کرد: اخیراً آموزش و پرورش شهرستان مرند در بین دستگاه‌ های اجرایی منطقه، رتبه برتر برگزاری بیشترین فعالیت‌های اوقات فراغت را کسب کرد.

اباذر کاظمی بر زیباسازی و رسیدگی به وضعیت نمازخانه مدارس تأکید کرد و اظهار داشت: با عنایت به آیات و روایات، بهترین امر به معروف، امر به اقامه نماز است.

همچنین در ادامه حجت الاسلام عباس اختیاری، مدیر مدرسه علمیه صاحب‌الزمان(عج) شهرستان مرند با اشاره به رونق ‌بخشیدن نماز جماعت در مدارس ابراز داشت: دانش‌آموزان هر اندازه از حیث بصیرتی، اعتقادی و مهارتی رشد یابند، به همان میزان از آسیب‌های مختلف اجتماعی در امان خواهند بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار