کد خبر: ۴۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
تبریز- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به وظایف خطیر دانشگاه‌ها و اساتید و دانشجویان در جامعه گفت: دانشگاه‌ها باید نقش مولد داشته باشند.

به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: منطق و اندیشه رهبر انقلاب عبارت است از این که بدون حضور و تحقق خواست مردم خیمه نظام اسلامی پابرجا نمی‌ماند.

وی با طرح پرسش نقش مردم در نظام اسلامی چیست، گفت: برپایی خیمه نظام اسلامی با رأی مردم، چنانچه در اندیشه امام علی(ع) حکومت حق و وظیفه است. مردم‌سالاری متکی بر نظر اسلام است و تنها قواعد عرفی نیست.

وی ابراز داشت: دوگانه جمهوریت و اسلامیت ، دوگانه کاذب است. نمی‌شود در یک‌طرف جمهوری باشد یک‌طرف اسلام. بلکه جمهوری اسلامی حقیقتی است که مبتنی بر آرای مردم است.

مردم‌سالاری دینی یک الگوی اسلامی است

آل هاشم افزود: رضایت مردم از حکومت، جنبه دیگر و مهم است که عبارت از حفظ نظام اسلامی است. مردم‌سالاری دینی یک الگوی اسلامی است.

امام‌جمعه تبریز همچنین در ادامه ابراز داشت: هر جا که کار به مردم سپرده‌شده، کارها به‌خوبی انجام‌شده. در هر نقطه از دنیا کار در دست مردم باشد، کار جلو رفته است.

وی گفت: از مصادیق تقوا، تقوای انتخاباتی است. داوطلبانی که ثبت‌نام کرده‌اند، هرکسی از طرف شورای نگهبان تائید شود، می‌تواند در انتخابات شرکت کند. اما خودشان را معرفی کنند و از تخریب دیگران بپرهیزند.

آل هاشم ادامه داد: آقایان به ما لطف دارند و با ما عکس می‌اندازند. از کاندیداها می‌خواهم به‌هیچ‌عنوان در تبلیغات از عکس ما استفاده نکنند تا شائبه ایجاد نشود.

عکس گرفتن شاخص انتخاباتی نیست

وی افزود: عکس گرفتن شاخص نیست. من چندین ماه است در خطبه‌ها شاخص‌ها را می‌گویم.

وی با اشاره به خدمات شهید آیت‌الله مفتح گفت: ایشان عالم برجسته‌ای بود. که روز شهادت ایشان به‌عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیده شده است. امروز باید برای جلوگیری از نفوذ دشمن، وحدت بین حوزه و دانشگاه بیشتر شود.

امام‌جمعه تبریز گفت: یکی از رویدادهای هفته جاری ، ارائه بودجه سال آینده کشور توسط رئیس‌جمهور به مجلس است.

وی ادامه داد: یکی از ایرادهای بودجه بندی، نظام معیوب بودجه بندی است که رهبر انقلاب نیز به این موضوع تأکید دارند. بر این اساس کلیات بودجه سال ۹۹ با بودجه سال‌های قبل تفاوت دارد.

آل هاشم ادامه داد: یکی از تفاوت‌های مهم، در امان ماندن از نوسانات قیمت نفت است. اما لایحه بودجه ۹۹ در بخش درامد چالش‌هایی دارد.

گرانی در جامعه غوغا می‌کند

وی گفت: یکی از نکات مهم رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم است. اما با افزایش یارانه نقدی و اعطای یارانه معیشتی، تغییری ایجاد کرد. می‌گفتند بعد از گران شدن بنزین، گرانی نخواهد بود. اما می‌بینیم که گرانی غوغا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی افزود: از دولت و مجلس انتظار داریم با نظر کارشناسان تلاش کنند سیاست بودجه‌ای دولت را متناسب با شرایط موجود اقتصاد و سیاست‌های کلی کشور را ارائه دهند و در سال آینده شاهد بهبود معیشتی مردم باشیم.

وی گفت: آمریکا ۲ شرکت دیگر ایرانی یعنی شرکت هواپیمایی ماهان و شرکت کشتیرانی ایران را تحریم کرده است. همه می‌دانیم در سال‌های اخیر و بعد از خروج آمریکا از برجام تحریم‌های آمریکا تشدید شده است. اما خودشان نیز می‌دانند این تحریم‌ها اثری ندارند.

وی به وضعیت شیخ زکزاکی نیز اشاره داشت و گفت: فرزند شیخ زکزاکی از مردم ایران خواسته پدرش را دعا کنند. رهبر شیعیان نیجریه می‌گوید ۴۰ سال قبل در نخستین سالگرد پیروزی انقلاب در ایران شرکت کردم و امام خمینی (ره) قران داد تا مردم نیجریه را به اسلام دعوت کند. زکزاکی سنی بود اما در سال ۵۸ بعد از دیدار امام خمینی(ره) شیعه شد.

وی گفت: از آقای موسوی سخنگوی وزارت خارجه که در نماز جمعه حضور دارد و از دولت و دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهیم برای آزادی شیخ زکزاکی و همسرش تلاش بیشتری کنند. برای آزادی سریع و بی‌قیدوشرط شیخ و همسرش دعا می‌کنیم.

وی به‌ضرورت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیز اشاره کرد و افزود: در بیانیه گام دوم، گفتمان سازی کار کوتاه‌مدتی نیست و باید برنامه‌ریزی صورت گیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار