کد خبر: ۴۹۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: تلفات جاده ای در کشور وحشتناک است.

به گزارش آرانیوز، مهدی جمالی نژاد پیش از ظهر پنجشنبه در نشست بررسی مسائل عمران شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: سال گذشته ۱۷ هزارو ۵۰۰ نفر در تلفات جاده ای کشور جان باختند.

جمالی نژاد با اشاره به سقوط هواپیمای پرواز تهران- یاسوج،  ابراز داشت: تلفات جاده ای کشور در سال گذشته برابر با سقوط ۳۰۰ هواپیما بود.

جمالی نژاد با تاکید بر اهمیت ارتقای فرهنگ رانندگی و توسعه زیرساختی، گفت: اصلاح نقاط حادثه نیز از دیگر موارد تفاهم شده با بخش های متولی است.  

جمالی نژاد با بیان اینکه سال گذشته تبصره ۲ ماده ۳۹ را نداشتیم، عنوان کرد: در بودجه سال ۹۸ این موضوع به سازمان برگشت.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه طرح درآمدهای پایدار ۳۷ سال آرزوی سازمان شهرداری ها بود، تصریح کرد: تحقق این موضوع  انقلابی در شهرداری ها ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: ۱۱ ‌ماده این مهم در مجلس به تصویب رسیده است.

جمالی نژاد از تصویب چندین آیین نامه در سطح کشور خبر داد و گفت: ‌این مهم خروجی های مناسبی را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه افزودن ۳۷۰۰۰ دهیار به بدنه دولت ممکن نیست، عنوان داشت: آیین نامه استخدامی دهیاری ها تدوین شده و تدابیر مناسبی در آن نیز اعمال شده است.

معاون عمرانی وزیر کشور با تاکید بر حمایت از مناطق کمتر برخوردار،   گفت: در بحث تبصره ۲ ماده ۳۹ کمک به کهگیلویه و بویراحمد نیز لحاظ خواهد شد.

وی افزود: در  تسهیلات نیز حمایت ها انجام خواهد شد.

جمالی نژاد اظهار داشت: پروژه های زود بازده درآمد زای شهرداری ها مشمول تسهیلات خواهند شد.

جمالی نژاد ابراز داشت: ۱۳۰۰ ‌شهرداری و دهیاری در کشور وجود دارد که در مناطق کمتر برخوردار نیز حمایت هایی اعمال خواهد شد.

جمالی نژاد از امضای تفاهم نامه با وزارت فرهنگ و ارشاد خبر داد و بیان کرد: در این استان نیز امکان ایجاد زیرساخت و سالن های فرهنگی وجود دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار