کد خبر: ۴۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
امام جمعه موقت تهران گفت: مسئولین کشور! خدا از شما حج واجب و حج عمره و کربلا و مشهد نمی‌خواهد، از شما می‌خواهد چون مسئول هستید به امانت وفادار باشید و به داد مردم برسید.

به گزارش آرانیوز، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران اظهار کرد: برخی مسئولان می‌گویند به فلانی وقت ملاقات نمی‌دهم، جواب تلفن را نمی‌دهم، آن نامه را نمی‌خوانم، آیا خودتان را گم کرده‌اید؟ خیال کردید چون مسئولیتی دارید کسی هستید؟ وای بر کسی که فکر کند کسی است.

وی افزود: شاید مسئولان بگویند مشغله‌های ما زیاد است، خب نماینده‌ای مشخص کنید تا مردم بیایند و حرفشان را به این نماینده بزنند و آن نماینده مطالب را به شما منتقل کند. ملاقات ندادن و جواب ندادن، مردم را ناراحت می‌کند.

امام جمعه موقت تهران گفت: آقایان باید یک نفر را مامور کنند تا در مسجد و حسینیه‌ای حضور یابد و مردم هم بیایند و کارها و مشکلاتشان را به او بگویند؛ چرا این کار انجام نمی‌گیرد؟

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: مسئولین کشور! خدا از شما حج واجب و حج عمره و کربلا و مشهد نمی‌خواهد، از شما می‌خواهد چون مسئول هستید به امانت وفادار باشید و به داد مردم برسید.

وی افزود: مسئولینی هستند که به حج مستحب می‌روند و اعمال حج را انجام می‌دهند اما به وظایف اصلی خود عمل نمی‌کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به عملکرد دولت در اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، گفت: حادثه‌ای به دلیل یک تدبیر غلط رخ داد که منجر به کشته و زخمی شدن چند نفر شد و بخشی از کشور تخریب شد. دولت تدبیر چرا غفلت کرد و درست عمل نکرد تا این وضع پیش نیاید.

وی گفت: البته باید قیمت بنزین واقعی شود ولی با حساب و برنامه، نه مثل آن آقایی که گفت شب خوابیدم و صبح بیدار شدم و دیدم قیمت بنزین گران شده است؛ عجب! شما مطلع نبودید؟ شما از وضع کشور اطلاع نداشتید؟

امام جمعه موقت تهران افزود: خدا کند این جمله دروغ باشد که من خبر نداشتم. این چیز عجیبی است. ببینید یک خبر نداشتن چه فجایعی پیش آورد و چه خون‌هوایی به ناحق ریخته شد. چه تخریب‌ها انجام شد؛ فقط به دلیل یک غفلت، آیا این صحیح است؟

آیت الله موحدی کرمانی بیان کرد: تصمیمات را باید تدریجی گرفت. باید بعد از اقناع ملی و اطلاع رسانی به مردم این تصمیم اجرایی می شد نه اینکه دفعی این کار صورت بگیرد. به یکباره تصمیمی گرفته شد و مردمی که خسته از گرانی شده بودند، عصبانی شدند. اینکه کشورداری و تدبیر نیست. بیدار باشید.

وی اضافه کرد: درخصوص آشوب‌های اخیر روشنگری لازم انجام نشد. این تصمیم نه تدریجی بود و نه گام به گام عمل شد و نه اقناع صورت گرفت. باید بعد از مطلع شدن مردم، ۵۰۰ تومان به قیمت بنزین افزوده می‌شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار