کد خبر: ۴۹۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
در حالی در تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۹۹ بر خلاف سنوات قبل درآمد ۲۶ هزار میلیاردی از محل فروش میعانات گازی به پتروشیمی ها لحاظ شده که پیشنهاد شده در صورت تصویب مجلس ۱۴.۵ درصد این درآمد به شرکت نفت برسد.

بر اساس جدول تبصره 14 لایحه بودجه، درامدهای هدفمندی یارانه‌‌ها از 140 هزار میلیارد تومان در سال جاری به 250 هزار میلیارد تومان در سال 99 افزایش خواهد یافت. هرچند از 6 ردیف پیش بینی شده در سال 98 ارقام تخمین زده شده برای سال 99 به خصوص در حوزه فرآورده‌‌های نفتی با رشد قابل توجهی رو به رو شده‌اند اما یک نکته مهم دیگر نیز در جدول تبصره 14 لایحه سال 99 دیده می‌شود.
بر این اساس بر خلاف سنوات قبل در جدول تبصره 14  درآمدی تحت عنوان دریافتی از محل خوراک میعانات گازی پتروشیمیها به میزان 25.9 هزار میلیارد تومان لحاظ شده است.

این درحالی است که  درلوایح بودجه قبلی در جدول تبصره 14 چنین درامدی به صورت مجزا لحاظ نشده بود و لازم است دولت در خصوص دلایل تغییرات اعمال شده و همچنین عدم گنجاندن این درامد در تبصره 14 لایحه سنوات قبل شفاف سازی کند.

از سوی دیگر در قسمت پرداختهای تبصره 14 سهم 14.5 درصدی شرکت نفت از این درامدها به میزان تقریبی  3.7 هزار میلیارد تومان لحاظ شده است. نکته جالب توجه اینکه تا پیش از این تصور میشد سهم 14.5 درصدی شرکت نفت تنها مربوط به درآمدهای نفتی و فرآورده‌ها می‌باشد حال انکه در جدول زیر این سهم برای فروش خوراک یا میعانات گازی که در اختیار  پتروشیمیها قرار می‌گیرد نیز تفکیک شده است.

بیشتر بخوانید

بودجه ایران ,

انتهای پیام/

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار