کد خبر: ۴۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه زنگ نماز را در برنامه رسمی مدارس دایر کردیم، گفت: در بیش از ۸۵ درصد مدارس نماز را برقرار کردیم.

به گزارش آرانیوز، محسن حاجی میرزایی صبح امروز در بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز و مدرسه» در گرگان‌ اظهار داشت: پیوند نماز و نظام آموزش و پرورش وسیع و گسترده است، همیشه آموزش و پرورش برای ادای دین خود به ساحت نماز تلاش کرده و هر ساله بر حجم و تنوع این تلاش‌ها افزوده است.

وی افزود: از انتخاب هوشمندانه و حکیمانه عنوان نماز و مدرسه تشکر کنم، زیرا مدرسه کانون یادگیری است و آینده این سرزمین و ملت در مدرسه رقم می خورد و بیش از هر نهاد دیگری در تربیت نسل دخالت دارد.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: البته خانه مدرسه اول و مدرسه خانه دوم است اما مدرسه نقش عمیق‌تر و گسترده‌تری در تعلیم و تربیت برعهده دارد، زیرا در مدرسه هویت شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: سهم مدرسه در امر نماز از مسجد که خانه خداست بیشتر است زیرا مدرسه به شکوه مسجد می‌افزاید و یاران مسجد را افزایش می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه عرصه‌ای است که 3 ابزار حیاتی در شکل‌گیری سعادت انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: آموزش و پرورش به شکل هدفمندی با سمع، بصر و ادراک دانش‌آموزان پیوند برقرار می‌کند.

حاجی میرزایی افزود: در سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت، مهم‌ترین کارکرد تربیت ذکر شده و مدرسه عرصه‌ای است که جریان تربیت را شکل می‌دهد و شکل‌گیری آن با نماز احیاء می‌شود.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهید آینده یک جامعه را ببینید باید سراغ مدارس آن برویم و آموزش و پرورش تمام ابزار را برای تربیت نسل جوان به کار خواهد گرفت.

حاجی میرزایی تصریح کرد: باید بتوانیم روح پرستش و نیایش را در آموزش و پرورش تقویت کنیم، برگزاری مسابقات نماز، اذان و غیره بخشی از آن است.

وی اضافه کرد: در آموزش و پرورش سال‌های بسیاری با تمرکز بر آموزش عرصه بزرگی را وا نهادیم و باید این تمرکز را به سمت تربیت ببریم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه زنگ نماز را در برنامه رسمی مدارس دایر کردیم، گفت: در بیش از 85 درصد مدارس نماز را برقرار کردیم، بیش از 70 هزار نماز در مدارس برگزار می‌شود و 450 نفر از ائمه جمعه سراسر کشور در فعالیت‌های آموزش شرکت کردند.

حاجی‌میرزایی افزود: 18 عنوان کتاب شامل احکام ویزه دانش آموزان و کتاب راهبردی نور ولایت از جمله فعالیت های آموزش پرورش برای ترویج نماز است و بیش از پنج هزار نفر از مدیران و معلمان تحت عنوان مدیران برنامه‌های یاوران نماز مورد آموزش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: دوره آموزش طرح کلید بهشت برای همه آموزش یاران نهضت سوادآموزی انجام شده است.

حاجی میرزایی یادآور شد: باید در سند بنیادین تحولی ایجاد کنیم و ساحت عبادی را برای همه پایه‌ها و کتب درسی در نظر گرفتیم.

به گفته وی، اشکالی در ساختار بودجه آموزش و پرورش است و وقتی بودجه‌ای می‌رسد باید به سرانه مدرسه اختصاص داده شود و باید این مشکل را حل کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار