کد خبر: ۴۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ‌از دقایق اولیه صبح یکشنبه دهم آذر همزمان با ستاد انتخابات وزارت کشور در فرمانداری‎‌های سراسر ایران اسلامی آغاز شد.

فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درحالی از دقایق اولیه صبح یکشنبه 10 آذر ماه همزمان در وزارت کشور و فرمانداری‎های سراسر کشور آغاز شده است که داوطلبان نمایندگی ملت تا 16 آذرماه برای ثبت‌نام در این رویداد سیاسی فرصت دارند.

تعداد کرسی‌های مجلس یازدهم 290 نفر در 280 حوزه انتخابیه است.

در همین حال؛ سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره شرایط نام‌نویسی داوطلبان نیز اعلام کرد: داشتن حداقل سن 30 و حداکثر 75 سال، مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن که دارای ارزش استخدامی باشد، داشتن مدرک پایان خدمت نظام وظیفه، و التزام عملی به اسلام و تابعیت ایرانی از شرایط نام‌نویسی داوطلبان است.

مدت زمان ثبت‌نام هر روز از ساعت 8 صبح لغایت 18 عصر و به‌مدت 10 ساعت است.

بیشتر بخوانید

قائم‌شهر و نوشهر پیشتاز ثبت‌نام  در استان مازندران

با آغاز دومین روز ثبت‌نام از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، حوزه‌های انتخابیه قائم‌شهر و نوشهر پیشتاز ثبت‌نام بودند.

دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی در حالی از ساعت 8 صبح در 9 مرکز حوزه انتخابیه در سراسر استان آغاز شد که در روز نخست 25 نفر از 9 حوزه انتخابیه آمادگی خود را برای نامزدی در بهارستان یازدهم اعلام کردند.

مرتضی هاشم‌پور، مدیرکل اسبق سازمان صنعت، معدن و تجارت و نامزد دوره قبل مجلس، این دوره با پیشدستی زمانی از دیگر رقبا به‌عنوان نامزد انتخابات مجلس یازدهم ثبت‌نام کرد تا عزم خود را در ورود به یک رقابت جدی نشان دهد.

علی فلاح که سابقه فرمانداری در چند شهرستان مازندران در دولت‌های سازندگی و اصلاحات را در رزومه خود دارد و هم‌اکنون مدیرعامل شرکت سایپای شمال است نیز دیگر نامزد اردوگاه اصلاح‌طلبان است که در ساعات اولیه نام خود را به‌عنوان نامزد در حوزه انتخابیه قائم‌شهر ثبت کرد.

یوسف‌علی جوانی دیگر داوطلب انتخابات مجلس یازدهم در این حوزه انتخابیه است که ثبت‌نام خود را انجام داد.

در بابل، حسن نتاج، عضو سابق شورای شهر بابل نیز با حضور در فرمانداری بابل به‌صورت رسمی برای حضور در انتخابات مجلس اعلام آمادگی کرد.

بهروز رنجبر تنها نامزد ثبت‌نامی در حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار بود و رنجبر شهردار اسبق بابلسر بود که سال‌های طولانی این مسئولیت را داشته است.

از حوزه انتخابیه شهرستان‌های نوشهر و چالوس و کلاردشت، سه چهره شناخته‌شده رسماً نامزد این دوره از رقابت‌های انتخاباتی شدند.

ناخدا مهدی نائیج نارنج‌بن از مسئولان اسبق دفتر عقیدتی ــ سیاسی دانشگاه افسری علوم دریایی امام خمینی(ره) نداجا، سرهنگ خضرالله حیدرزاده رئیس مرکز اقتصاد مقاومتی بنیاد تعاون سپاه، سردار سید مهدی رضوی از فرماندهان دفاع مقدس در این حوزه انتخابیه پیشتاز ثبت‌نام بودند.

نامزدهای ثبت‌نام‌شده یزد به 13 نفر رسید

مهدی طلایی مقدم در نشست خبری ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه تاکنون 13 نفر از یزد در انتخابات ثبت‌نام کردند اظهار داشت: هشت نفر ‌از این افراد در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر نام‌نویسی خود را تکمیل کرده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه ‌در این حوزه دو نفر در حال ثبت‌نام هستند گفت: در حوزه انتخابیه تفت و میبد هم سه نفر با مراجعه به فرمانداری تفت ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و یک نفر هم در حال انجام مراحل ثبت‌نام است.

وی با ابراز اینکه در شهرستان اردکان هنوز هیچ شخصی ثبت‌نام خود را تکمیل نکرده گفت: در این حوزه تنها یک نفر در حال انجام مراحل ثبت‌نام است.

طلایی مقدم در ارتباط با شهرستان‌های مهریز، ابرکوه، بهاباد، خاتم و بافق خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه مهریز هم دو نفر اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

مشاور رئیس مجلس در اردبیل ثبت‌نام کرد

در دومین روز از ثبت‌نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی منصور حقیقت‌پور؛ مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار و نماینده سابق استان اردبیل در محل فرمانداری اردبیل حضور یافت و به‌طور رسمی حضور خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

وی که سابقه استانداری و نمایندگی اردبیل را در کارنامه خود دارد امروز به‌صورت رسمی وارد عرصه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد.

هم‌اکنون روند ثبت‌نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در فرمانداری‌های اردبیل انجام می‌شود که روزهای نخست ثبت‌نام با سکوت و آرامش کامل در حال انجام است.

روز گذشته نیز احد بیوته، فعال فرهنگی و رسانه‌ای با حضور در فرمانداری اردبیل در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد تا به‌عنوان نخستین چهره رسانه‌ای از حوزه انتخابی استان اردبیل در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور یابد. وی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز ثبت‌نام کرده بود که موفق به کسب حداکثر آرا نشده بود.

کمال‌الدین پیرمؤذن دیگر نماینده سابق اردبیلی بود که دیروز در محل فرمانداری حضور یافت تا خود را برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس محک بزند.

از حوزه انتخابی پارس‌آباد و بیله‌سوار نیز حجت‌الاسلام حبیب برومند، نماینده سابق این حوزه نیز ثبت‌نام کرده است تا به‌عنوان نخستین روحانی از حوزه انتخابی پارس‌آباد و بیله‌سوار در این دوره از انتخابات شرکت کند.

ایرج بیگ‌دلو دیگر نامزد انتخاباتی حوزه پارس‌آباد و بیله‌سوار است که دیروز به‌صورت رسمی وارد این عرصه شد. وی سابقه فرمانداری و معاونت عمرانی استانداری اردبیل را در کارنامه خود دارد و در مجلس دهم شورای اسلامی در دور دوم رقابت تنگاتنگی با نماینده فعلی پارس‌آباد داشت که نتوانست در آن دوره به مجلس راه یابد.

فعلاً خبری از چهره‌های شاخص خراسان‌شمالی نیست

در دومین روز ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی٬ عدد ثبت‌نام‌کنندگان تا ظهر دوشنبه به 8 نفر رسید.

بر این اساس٬ اولین نامزد انتخاباتی در حوزه انتخابیه شیروان وارد فرمانداری این شهرستان شد و ثبت‌نام خود را قطعی کرد. تا ظهر امروز در حوزه‌ انتخابیه اسفراین هیچ فردی برای ثبت‌نام مراجعه نکرده است. روز گذشته 3 نفر در شهرستان اسفراین و یک نفر در وزارت کشور نام خود را برای رقابت در کارزار انتخاباتی این شهرستان ثبت کرده بودند.

در مرکز استان خراسان شمالی هم تا کنون خبری از ثبت‌نام افراد شاخص و نمایندگان ادوار مجلس مخابره نشده است. بر اساس اخبار رسیده تا ظهر امروز فقط دو نفر در بجنورد ثبت‌نام کرده‌اند که با آمار روز گذشته تعداد نامزدهای ثبت‌نام‌شده در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در مرکز خراسان شمالی به عدد 3 می‌رسد.

فرزند معاون رئیس‌جمهور از رشت ثبت‌نام کرد

در دومین روز از ثبت‌نام نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تاکنون 7 نفر به فرمانداری شهرستان رشت مراجعه کردند.

ثبت‌نام یک نفر از افراد حاضر در فرمانداری رشت به پایان رسید و 6 نفر دیگر نیز در حال تکمیل روند ثبت‌نام خود هستند.

 توحید نوبخت فرزند محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز برای شرکت در انتخابات پیش‌ِرو در حوزه رشت ثبت‌نام کرده است. 

2 نفر موفق به نام‌نویسی در کاشان شدند

 دومین روز ثبت‌نام از نامزدان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کاشان همزمان با سراسر کشور آغاز و ستاد انتخابات کاشان پذیرایی نامزدهای انتخابات شد.

نام‌نویسی از ساعت هشت صبح آغاز شد و تاکنون دو نفر آقا موفق شدند نام‌نویسی کنند و صلاحیت‌شان مورد بررسی قرار بگیرد.

روز نخست نیز تنها یک نفر موفق شد تا در ستاد انتخاباتی کاشان نام‌نویسی کند و نفر دوم نیز به‌دلیل نقص در مدارک موفق به نام‌نویسی نشد.

ثبت‌نام مدیرمسئول روزنامه خراسان از تهران

همچنین رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی اظهار داشت: نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی برای شرکت در انتخابات مجلس به‌هنگام ثبت‌نام باید مدارک خود را به‌صورت کامل ارائه کنند.

حسن جعفری گفت: ثبت‌نام نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی در انتخابات دوره یازدهم، صرفاً با ارائه اعتبارنامه نمایندگی نهایی نمی‌شود.

خبر دیگر اینکه محمدسعید احدیان؛ مدیرمسئول روزنامه خراسان از حوزه انتخابیه تهران برای این انتخابات ثبت‌نام کرده است.

احدیان در این زمینه عنوان کرده که فعلاً از حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرده و ممکن است حوزه انتخابیه خود را تغییر دهد.

ماراتن ثبت نام انتخابات در روز دوم در آذربایجان شرقی

با شروع روز دوم ثبت‌نام رسمی از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، فرمانداری شهرستان تبریز هم به‌عنوان مرکز حوزه انتخابیه شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر، ثبت‌نام از نامزدها و کاندیداهای مجلس را آغاز کرده است.

در آذربایجان شرقی هنوز چهره سرشناسی ثبت‌نام نکرده و نمایندگان فعلی هم هنوز به ستاد انتخاباتی مراکز شهرستان‌ها نرفته‌اند.

3 زن در میان ثبت نام کنندگان برای انتخابات مجلس در البرز

نورمحمد فردی بیرانوند، رئیس ستاد انتخابات استان البرز نیز در  جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات مستقر در فرمانداری کرج ،در مورد آخرین آمار ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس یازدهم در استان البرز ،اظهار داشت: 11 نفر  از صبح امروز در حوزه انتخابیه کرج فردیس اشتهارد و آسارا ثبت نام کرده اند که 3 نفر از داوطلبان خانم و 8 نفر آنها آقا هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه ستاد انتخابات شهرستان ساوجبلاغ از صبح امروز تاکنون 1 نفر ثبت نام کرده است گفت:  از ابتدای روند ثبت نام  تاکنون 31 نفر در استان ثبت نام کرده اند.

 رئیس سابق مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور نامزد انتخابات مجلس شد

همچنین در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود، دقایقی پیش سید رمضان شجاعی کیاسری که سابقه دو دوره نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه را دارد امروز با حضور در فرمانداری ساری، نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم شد.

شجاعی دارای سوابقی چون نمایندگی دوره‌های هشتم و نهم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکلی صدا و سیمای مازندران، عضو شورای نظارت بر صدا و سیما و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز بوده است. وی همچنین پیش از این ریاست مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور را برعهده داشت.

روز گذشته نیز نامزدهای شاخصی چون سید محمدآقامیری عضو سابق شورای اسلامی شهر ساری و یارعلی نیازی فرمانده سابق انتظامی ساری از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود نام نویسی کردند.

دومین داوطلب انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار نیز با حضور در فرمانداری بابلسر اعلام نام‌نویسی کرد.

تا لحظه ارسال خبر هنوز خبری از نام نویسی نامزدهای شاخص از 9 حوزه انتخابیه مازندران اعلام نشده است.

مازندران دارای 9 حوزه انتخابیه بوده که 12 نماینده را برای مجلس یازدهم راهی بهارستان می‌کند.

9 نفر در شیراز ثبت‌نام کردند

براساس اعلام ستاد انتخابات شهرستان شیراز در دومین روز از ثبت‌نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی تا ساعت 12 ظهر 9 نفر ثبت‌نام کردند.

از این تعداد 2 نفر زن و مابقی مرد بودند؛ هنوز به جز سیروس پاک‌فطرت که عضو سابق شورای شهر شیراز هیچ یک از داوطلبان دارای سابقه خدمات دولتی و اجرایی نبوده‌اند.

در روز نخست ثبت‌نام نیز 15 نفر برای ثبت‌نام مراجعه کردند که از این تعداد 2 نفر زن و مابقی مرد بودند.

 براساس صحبت‌های احمد احمدی‌زاده، معاون سیاسی استانداری فارس در روز نخست 40 نفر در استان ثبت نام کردند که البته برخی از شهرستان‌ها نظیر لامرد، مهر، ارسنجان و پاسارگاد در روز نخست ثبت‌نامی نداشتند. 

 ثبت نام 8 داوطلب نمایندگی در ارومیه تا ظهر روز دوم

 در روز دوم ثبت نام‌ انتخابات مجلس شورای اسلامی، 8 داوطلب نمایندگی مجلس در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از شهرستان ارومیه ثبت نام کردند و با احتساب ثبت نامی­ های روز نخست، در مجموع تاکنون 19 نفر از ارومیه ثبت نام کرده‌­اند.

یکی از حاشیه های جالب روز دوم ثبت نام  حضور و نام نویسی یکی از کارگران ساده یک کارخانه با مدرک کارشناسی ارشد در انتخابات مجلس  بود.

از میان 19 نفر ثبت نام کننده تا ساعت حدود 14 روز دوشنبه، سه نفر از بانوان به چشم می‌­خورد.

ثبت‌نام 6 نامزد در استان سمنان

در دومین روز از ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی در استان سمنان 6 نفر دیگر از استان سمنان کاندیدای حضور در انتخابات شدند.

حبیب‌الله خجسته پور، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان  در ادامه گفت: از این تعداد یک نفر خانم و مابقی مرد هستند.

به گزارش تسنیم و بر اساس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان سمنان روز گذشته نیز 9 نفر برای حضور در انتخابات نام‌نویسی کردند.

روز گذشته از شهرستان سمنان 2 نفر، شاهرود 2 نفر، دامغان 2 نفر و شهرستان گرمسار نیز 3 نفر برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند.

نخستین زن برای کاندیداتوری انتخابات یزد ثبت نام کرد

در دومین روز از روند نام نویسی انتخابات در استان یزد، نخستین زن اقدام به نام نویسی در انتخابات کرد.

امروز در حالی آمار ثبت نام شدگان تا به این لحظه از 20 نفر تجاوز کرده که نخستین زن در استان یزد اقدام به نام نویسی در حوزه انتخابیه یزد و برای کاندیداتوری یزد و اشکذر کرد.

در سایر شهرستان‌های استان یزد هم روند ثبت نام در حال پیگیری است و بیشترین تعداد ثبت نامی ها تا به الان مربوط به حوزه انتخابیه یزد بوده است.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار