کد خبر: ۴۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با صدور دستور شروع انتخابات از سوی وزیر کشور از صبح امروز آغاز شد.

به گزارش آرانیوز، ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از دقایقی پیش با صدور بخشنامه ای از سوی عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به فرمانداران مراکز حوزه های انتخابیه سراسر کشور آغاز شد.

متن بخشنامه به شرح زیر است:

فرمانداران محترم مراکز حوزه های انتخابیه سراسر کشور

سلام علکیم؛

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز یکشنبه مورخ ۹۸/۹/۱۰ همزمان با ثبت نام از داوطلبان نمایندگی آغاز می گردد. مهلت ثبت نام از داوطلبان هفت روز است که تا پایان روز شنبه مورخ ۹۸/۹/۱۶ ادامه خواهد داشت و همچنین اخذ رای انتخابات یاد شده در روز جمعه مورخ ۹۸/۱۲/۲ در سراسر کشور به عمل خواهد آمد.

با عنایت به اینکه هیئت های اجرایی مراکز حوزه های انتخابیه و هیئت های اجرایی حوزه های فرعی باید همزمان از روز یکشنبه ۹۸/۹/۱۰ حداکثر در مدت ۶ روز تشکیل شوند، مقتضی است بر اساس مواد ۳۲، ۳۲ و ۳۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی فرم های آن در چارچوب برنامه زمان بندی انتخابات و بخشنامه های صادره نسبت به تشکیل هیئت اجرایی و ارسال صورتجلسه انتخاب معتمدین اصلی و علی البدل آن به ستاد انتخابات کشور اقدام نمایند.

این بخشنامه به منزله دستور شروع انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آن حوزه انتخابیه تلقی می گردد. بنابراین لازم است در اجرای ماده ۹ آیین نامه، وصول آن را بر اساس فرم شماره (۴) آیین نامه اجرایی از طریق سامانه جامع انتخابات به ستاد انتخابات کشور اعلام نمایند.

به گزارش خبرگزاری مهر، داوطلبان حضور در این انتخابات در حوزه انتخابیه تهران می‌توانند در محلی که از سوی فرمانداری تهران اعلام شده است، حضور یافته و فرآیند ثبت‌نام خود را طی کنند.

گفتنی است روز گذشته جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور در نشست خبری به تشریح فرآیند ثبت نام از کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: بر اساس آمار ارائه شده چیزی حدود هفت هزار نفر در سراسر کشور شناسایی شدند که احتمالا ثبت نام خواهند کرد. از این تعداد ۲۶ درصد اصلاح‌طلب، ۳۳ درصد اصول‌گرا و ۴۰ درصد مستقل هستند.

بنا بر گفته معاون سیاسی وزیر کشور،  همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، قم و فارس نیز انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان برای تعیین ۷ نماینده این مجلس برگزار می شود که ۳ نماینده مربوط به تهران و بقیه برای استان های یاد شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار