کد خبر: ۴۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲
یک استاد حوزه علمیه گفت که در انتخابات پیش رو باید تلاش کنیم تا افراد متدین، حزب‌اللهی و دلسوز برای مردم، نه آنان که ذلیلانه به دنبال عکس سلفی با موگرینی بودند، وارد مجلس شوند.

به گزارش آرانیوز(حوزه تهران) حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه قم در مراسم یادواره شهدای شهرک مطهری (چهاردانگه) طی سخنانی با اشاره به موضوع هدفمندی سوخت گفت: از جهت کارشناسی همگی می‌پذیریم که سوخت اگر خیلی ارزان باشد، به ضرر مردم تمام و باعث قاچاق می‌شود. روزانه 20 تا 30 میلیون لیتر قاچاق سوخت صورت می‌گرفت و ضررش به همه مردم کشور وارد می‌شد، زیرا قیمت بنزین 1000 تومانی در کشورهای همسایه چندین برابر بود لذا نیاز به هدفمندی بود.

وی افزود: این اتفاق 6 سال پیش در زمان دولت سابق رخ داد، در آن زمان به سمت اصلاح سوخت و سهمیه‌بندی و ... رفتید، در قانون هست که هر سال به تدریج و با شیبی ملایم مقداری به قیمت بنزین اضافه شود که فشار به مردم نیاید. شما دولت بی‌تدبیر که اسم خود را دولت تدبیر گذاشتید، به خاطر اینکه دولت قبلی سهمیه‌بندی کرده بود، جلوی آن را گرفتید. خودشان اعلام کرده بودند که اصلاً دو نرخی شدن بنزین فسادآور است، حال بعد از 6 سال چه شد که دوباره بنزین را سهمیه‌بندی کردید؟ حالا چرا به این شکل و روش اجرا کردید؟

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی خاطرنشان کرد: آیا شما می‌خواهید مردم را فریب بدهید؟ مردم حس می‌کنند شما دارید به آنان توهین می‌کنید. من نمی‌خواهم نسبت خیانت بدهم به افرادی که این تصمیم را گرفتند، اما یقین دارم نه در میان تصمیم‌گیران بلکه در میان تصمیم‌سازان (مشاوران) خائن وجود دارد؛ کسانی که هیچ اعتقادی به نظام ولایی ندارند.

چطور وزرا و نمایندگان از گرانی بنزین خبر نداشتند اما آشوبگران خبر داشتند؟

این استاد حوزه گفت: 25 آبان که بنزین سهمیه‌بندی شد، نه مردم، نه برخی از وزرا و نه نمایندگان مجلس بی‌خبر بودند، اما چرا آشوبگران خبر داشتند و از قبل آماده بودند که چه زمان بزرگراه امام علی (ع) را ببندند و اسلحه را آماده کنند و مردم را بزنند؟ بنابراین این بی‌تدبیری موجب شد مردم خسارات زیادی ببینند.

«خسارت ایجاد شده معنوی و مادی در این آشوب‌ها نزدیک به هزار میلیارد تومان است و خسارت انسانی آن را نمی‌توان قیمت گذاشت که بیش از 100 نفر کشته شدند» وی با بیان این مطلب گفت: آیا این را می‌توان قیمت گذاشت؟ چرا باید در اثر یک بی‌عقلی این لطمه به مردم زد؟ عذرخواهی هم نمی‌کنند. این افراد باید به میان مردم بیایند، بگویند ما تصمیم خیری داشتیم تا مانع قاچاق سوخت شویم و منافع آن به مردم برسد اما در شیوه اجرا اشتباه کردیم. روزی ولادت پیامبر اکرم (ص) که مردم باید نشاط داشته باشند، آن هم بدون اینکه از قبل به مردم خبر بدهید، به یکباره چنین شوکی بخواهید به مردم وارد کنید، بدون شک غلط است و باید از مردم عذرخواهی کنند.

رئیس‌جمهور در سخنرانی یزد و کرمان مردم را عصبی کرد

حجت‌الاسلام عالی درباره سخنان رهبر معظم انقلاب درباره تصمیم دولت تصریح کرد: برخی از متدینین و ولایی‌ها گله نسبت به رهبری داشتند که کمتر مشاهده شده بود و می‌گفتند چرا رهبری خود را خرج این بی‌تدبیری کردند؟ آن مقدار که می‌دانم این است که رئیس جمهور یک هفته قبل از این دسته گل در یزد و کرمان، با سخنرانی خود مردم ولایی را عصبانی کرد. او در یزد با افتخار از یک فتنه‌گر نام برد و او را افتخار ایران نام برد. در همان سخنرانی به پیامبر نسبت داد با کفاری که نقض عهد می‌کردند بازهم معاهده می‌بست که دروغ محض است. در تاریخ یک مورد دیده نمی‌شود که کفار نقض عهد می‌کنند و پیامبر (ص) بازهم با آنان پیمان ببندد.

این استاد حوزه تأکید کرد: بی‌تردید رهبر انقلاب راضی به این شیوه نبود اما برای اینکه جلوی یک آشوب مشروع نسبت به دولت و بعد حاکمیت و نظام را بگیرند وارد میدان شدند و حمایت کردند و فرمودند: این تصمیم باید عملی شود که موجب شد مسأله دو روزه جمع شود. افراد اگر عاقل بودند خود را سپر رهبر انقلاب می‌کردند نه ایشان را سپر خود قرار دهند.

وی اظهار کرد: ما چوب انقلابی بودن، اسلامی بودن و ولایی بودن خود را نمی‌خوریم، زیرا ما هرجا انقلابی، اسلامی و ولایی عمل کردیم، موفق بودیم بلکه چوب انقلابی و اسلامی عمل نکردن و چشم به غرب داشتن را می‌خوریم. ما چوب انقلاب را نمی‌خوریم، بلکه چوب انتخاب بد را می‌خوریم. زمانی که این انقلاب ضرر می‌کند مردم از آن دفاع می‌کنند، هزینه‌اش را هم همین مردم دادند، برخی از مسئولان شاید یک چَک هم نخورده باشند. هزینه این انقلاب را مردم داده‌اند، برای همین در سختی‌ها سینه سپر می‌کنند، دلشان می‌سوزد زیرا انقلاب را همچون بچه خود می‌دانند.

در انتخابات کسی انتخاب شود که دنبال سلفی گرفتن با امثال موگرینی نباشد

این استاد حوزه با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: باید انتخاب خود را مراقب باشیم که به تجربه ثابت شده است هرکس در انتخابات مجلس پیروز باشد، ریاست جمهوری را هم می‌گیرد. در انتخابات پیش رو باید تلاش کنیم تا افراد متدین، حزب‌اللهی و دلسوز نه آنان که ذلیلانه به دنبال عکس سلفی با موگرینی بودند، وارد مجلس شوند. نباید گفته شود ما نمی‌آییم که باید بدانیم اگر ما نرویم مجلس ضعیف تشکیل می‌شود لذا افراد باید حضور پیدا کنند و سراغ گزینه‌های درست بروند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار