کد خبر: ۴۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱
دبیرکل جمعیت جانبازان گفت: کمک معیشتی دولت هیچ تاثیری برای مردم ندارد بلکه آنها را ناراحت کرد و این ناراحتی، پس از پرداخت این بسته حمایتی و افزایش قیمت‌ها هم بیشتر می‌شود.

به گزارش آرانیوز(حوزه تهران)، مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، در خصوص ابعاد توطئه‌های دشمنان، گفت: وضعیتی که آمریکا دارد رو به پایان است و وضعیت کشورهای منطقه، رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی را ملاحظه می کنیم که بسیار شکننده است.

وی با بیان اینکه اخباری که از وضعیت کاخ سفید به گوش می رسد نشان دهنده مقابله‌ دموکرات ها و جمهوری خواهان است، افزود: وضعیتی که در اروپا، فرانسه و انگلیس مشاهده می کنیم نشان دهنده این است که هرچه به جلوتر می رویم آنها می بینند که باید با ایران مقابله داشته باشند؛ ایران در تبدیل تهدیدات به فرصت جایگاهی را پیدا کرده است که هرچقدر آنها برنامه ریزی های سنگین تری انجام دهند تا بتوانند جلوی ایران را بگیرند اما این راه هایی که می روند و بسیار پرهزینه نیز هست تبدیل به شرایطی می‌شود که ایران توانسته است از آن عبور کند.

دبیرکل جمعیت جانبازان با اشاره به اینکه دشمن برای توطئه ها علیه ایران هزینه های زیادی انجام می دهد،اظهار داشت: در این راستا، ۷ هزار میلیارد دلار هزینه شده تا بدین وسیله بتوانند جلوی حرکت انقلابی را که شروع شده و منطقه را فرا گرفته است، بگیرند.

شاکری افزود: آمریکا در یک بن بست قرار گرفته‌ به گونه ای که نظریه پردازان غرب، افول قدرت آمریکا را مطرح می کنند، ضمن آنکه رژیم‌هایی که از آنها پول دریافت می کنند مثل عربستان در هنگام خطر نمی توانند از آنان دفاع کنند؛ به نظر می رسد ما در یک مرحله جدیدی از قدرت و تعامل جهانی قرار گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: آمریکا در حال تبدیل شدن به کشوری است که دیگر قادر به تهدید کردن نیست و ما از قدرت خود استفاده می کنیم.

دبیرکل جمعیت جانبازان به فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و یادآور شد: اغتشاشات و فتنه ای که در سال ۸۸ ایجاد شد هشت ماه روی کشور ما خیمه زد و سال ۹۶ حدود دو ماه تا جمع شدن آن طول کشید؛ حجم اغتشاشات اخیر بسیار وسیع بود و هزینه های سنگین برای ما داشت و ۴۸ ساعت روی جامعه ما خیمه زد اما ما در جمع کردن وضعیت های این چنینی از هشت ماه و دو ماه به دو روز رسیده‌ایم.

شاکری تاکید کرد: این موضوع قدرتی است که نشان می‌دهد وضعیت ما در مقابله با جریانات برانداز مستحکم شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه عملکرد فعالان سیاسی بویژه دولتی ها در مواجهه با این توطئه ها چگونه بود؟، گفت: آمریکا و نظام سلطه، منافقین و نفوذی های داخلی قابل توجه است. با توجه به اطلاعاتی که نیروهای امنیتی داشته اند و اظهار کردند که جلساتی منافقین داشتند که در آنجا گفتند مسئله بنزین در ایران مطرح است و باید جوری مردم را به صحنه بکشیم که دیگر کار را یکسره کنیم؛ این مسئله در داخل، قابل فهم بود که مردم هنوز تحمل گرانی بنزین را ندارند، زیرا هنوز از زیر بار گرانی و کاهش ارزش پول ملی خارج نشده اند و هنوز از زیر بار دلارهایی که به یغما رفت رها نشده اند.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با بیان اینکه چطور ممکن است از این ماجرا بی تفاوت بگذرند، افزود: باید رسیدگی حقوقی شود که چرا باید چنین شوکی به جامعه وارد شود، آن هم در شرایطی که ما در اوج اقتدار در منطقه هستیم.

شاکری درباره عملکرد مسئولان، گفت: از مسائلی که باید پیگیری شود ناکارآمدی آنها است ضمن آنکه ما نظارتی نمی بینیم. سیر صعودی قیمت‌ها که هم اکنون وجود دارد و قیمت‌ها را همین طور و هر چقدر که بخواهند بالا می‌برند و نه دولت پاسخگوی مجلس نسبت به کاهش ارزش پول ملی و قاچاق کالا است و هم اینکه نظارتی نمی‌بینیم.

وی تاکید کرد: در مقابل این وضعیت آشفته با گرانی قیمت بنزین می بینید که چقدر در دور و بر ما قیمت ها بالا رفت و بسته حمایتی دولت نیز هیچ تاثیری برای مردم ندارد؛ یعنی می خواهند پولی بدهند که با توجه به بالا رفتن قیمت کالاها تبدیل به صفر می شود و هیچ عقل و خردی این را نمی پذیرد که ما یک بسته حمایتی به مردم بدهیم که نه تنها خوشحال نیستند بلکه ناراحت هم هستند و این ناراحتی پس از پرداخت این بسته حمایتی و افزایش قیمت‌ها نیز بیشتر می شود.

 

نظرشما
پربازدیدها