کد خبر: ۴۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
وزیر کشور با تاکید بر این‌که وزیر کشور براساس قانون و بنابر وظیفه‌ای که دارد هر زمان که احساس کند منافع مردم، اجرای قانون و انجام ماموریت‌ها و مسئولیت‌ها در جابه‌جایی استانداران و فرمانداران است حتما این کار را انجام می‌دهد، اظهار کرد: قبلا هم گفته‌ام که اگر لازم باشد در شب انتخابات هم این کار را انجام می‌دهم.

به گزارش آرانیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت با تاکید بر این‌که وزیر کشور براساس قانون و بنابر وظیفه‌ای که دارد هر زمان که احساس کند منافع مردم، اجرای قانون و انجام ماموریت‌ها و مسئولیت‌ها در جابه‌جایی استانداران و فرمانداران است حتما این کار را انجام می‌دهد، اظهار کرد: قبلا هم گفته‌ام که اگر لازم باشد در شب انتخابات هم این کار را انجام می‌دهم.

وی در واکنش به سخنان آیت الله جنتی، ادامه داد: اما در رابطه به موضوعی که ایشان گفتند قبلا برایشان حضوری هم توضیح دادم ۱۵ تا ۱۶ استاندار داشتیم که بازنشست شده اند یعنی استانداری که بازنشست شده و قانونا باید تغییر کنند آیا می‌توانستیم تغییر ندهیم.

اهم اظهارات وزیر کشور را به نقل از فارس و ایسنا بخوانید؛

*یکی دو مورد هم جابجا شدند چون پست های بالاتر گرفتند مانند سازمان تامین اجتماعی. معاونان سیاسی هم به همین شکل و بقیه موارد را هم هر وقت تشخیص دهیم انجام می‌دهیم. اما اینکه آیا این تغییرات در مسیر انتخابات است یا نه، باید گفت این حتما در جهت انجام صحیح قانونی و سالم انتخابات است اگر کسی خلاف این را در عمل دید به نظارت و بازرسان شکایت کند و محاکم هم رسیدگی کنند.

*اینکه پیشاپیش حدس بزنیم یا براساس برخی گزارشات به نوعی به فرمانداران و استانداران که مجری انتخابات هستند مطالبی بدون اثبات و گزارش های صحیح گفته شود، به نظر من این شبهه انداختن در امر مشارکت در انتخابات است. چون اگر القا شود خدای ناکرده انتخابات سالم برگزار نمی‌شود، موجب دلسردی مردم می‌شود و این خلاف نظر مقام معظم رهبری است که روی مشارکت تاکید دارند.

*هر موردی که پیدا کردند حتما پیگیری می شود. خواهش می‌کنم در حوزه نظارت هم همین قدر دقت شود تا نظارت، صدا وسیما قوه قضاییه همه در کنار هم انتخابات سالم، باشکوه، قانونی و در بستر امن برگزار شود.

* به عنوان وزیر کشور محال است بگذارم حق قانونی کسی چه در حوزه رای دهنده و چه در حوزه شرکت کننده و انتخاباتی خدای ناکرده از بین برود و همه تلاشم را خواهم کرد. به همه اطمینان می‌دهم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. در بحث شکایت ها هم در انتخابات ریاست جمهوری از وزارت کشور شکایت متعدد کردند و در محافل و جوامع رسانه ای هم این مسائل مطرح شد؛ قوه قضاییه تا اینجا که پرونده ها را رسیدگی کرده بیش از ۸۸ درصد شکایت ها تبرئه شدند.

*خواهش می کنم فضا را آرام نگه داریم در یک فضای با آرامش، با وحدت، با هماهنگی هماهنگی و تعامل خوبی کشور را به پیش ببریم و فضای کنونی جامعه به وحدت و نشاط سیاسی نیاز دارد و چنین خواهد شد.

*{ درباره آواربرداری در مناطق زلزله زده}: از لحظه‌های نخست کار آغاز و همه نیروهای ما آنجا مستقر شده‌اند و آواربرداری انجام شده است.رئیس جمهوری دستور دادند با توجه به سردی هوا خانه هایی که زیاد آسیب دیده اند زیر چادر نمانند؛ بدین صورت که به آنها پول اجاره را پرداخت کنیم تا منزلی اجاره کنند. طرح ساخت را هم بنیاد مسکن بازدید کرد و ظرف هفته آینده همه ارزیابی‌های نهایی که باید صورت بگیرد، تصویب و در اسرع وقت انجام می‌شود.

*{در پاسخ به این سوال که آیا در بحث آلودگی هوا بین شهرداری و راهنمایی رانندگی مشکلاتی وجود دارد و آیا این مورد را تایید می کنید}: نه؛ مشکلی بین شهرداری راهنمایی راننندگی نبود. ترافیک در بخشی از تهران واقعا سنگین بود و مشکل ایجاد کرد و دستور داده شد فعلا در آنجا نمایشگاه برگزار نشود. دیروز هم ستاد رسیدگی به این امر در تهران تشکیل شد و شهردار و استاندار موضوع را بررسی کردند.

* با تصمیمات گرفته شده و انجام برخی کارهای مهندسی شده، مشکلات رفع شود. دیروز از آقای کلانتری هم خواستم با جدیت بیشتری وارد این موضوع شود و دستگاه ها را مکلف کند تا به وظایف خود عمل کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار