کد خبر: ۴۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
سخنگوی شورای نگهبان در مورد آخرین شرایط برگزاری انتخابات الکترونیک توضیحاتی ارائه کرد و گفت: با وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیک همکاری می‌کنیم.

به گزارش آرانیوز، عباس کدخدایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش هیئت‌های نظارت بر انتخابات اظهار داشت: لازم است قبل از برگزاری انتخابات همایش‌های این چنینی با هدف ارائه آموزش‌های لازم برگزار شود و توضیحات به ویژه آموزشی و تبیین وظایف هیئت‌های نظارت صورت گیرد.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: اعضای هیئت‌های نظارت از اقشار مختلف مردمی تشکیل شده‌اند و نیازمند است این قبیل آموزش‌ها ارائه شود.

کدخدایی عنوان کرد: با هیئت‌های اجرایی از جمله وزارت کشور هماهنگی‌های لازم صورت گرفته ‌و امیدواریم ماحصل این اتفاق برگزاری باشکوه انتخابات در اسفندماه سال جاری باشد.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه در سراسر کشور بسته به تعداد صندوق‌ها و شعب تعداد ناظران نیز متغیر است و تفاوت دارد اظهار داشت: براساس برآوردها به صورت میانگین، 200 هزار نفر از مردم و ناظران مردمی در قالب‌های مختلف با ما همکاری خواهند داشت و امیدواریم از این طریق انتخاباتی گسترده را برگزار کنیم.

کدخدایی با اشاره به موضوع انتخابات الکترونیک نیز ادامه داد: همکاری‌های خوبی با وزارت کشور در طول یک سال گذشته در این زمینه صورت گرفته و هر کجا این امکان فراهم شود و از نظر امنیت نیز اطمینان کافی حاصل شود با وزارت کشور همکاری خواهیم کرد اما هنوز شعب مشخص نشده ‌و به محض رسیدن به نتیجه آن را اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه با رئیس جمهور هیچ اختلافی نداریم افزود: دستگاه‌ها وظایف قانونی تعریف شده خاص خود را دارند و پافشاری ما نیز بر اجرای قانون است؛ فصل الخطاب قانون است و تاکید ما نیز این است که مر قانون در انتخابات رعایت خواهد شد تا زمینه حضور پرشور مردم فراهم شود.

سخنگوی شورای نگهبان در مورد روند تائید صلاحیت افراد شناخته‌شده نیز گفت: قطعا در مورد نمایندگان ادوار گذشته مجلس به دلیل دسترسی به سوابق و پرونده آنها این مسئله سهل‌تر است تا افرادی که ابتدا به ساکن قرار است برای انتخابات ثبت نام کنند؛ در این حوزه نیازمند استعلام از مراجع هستیم و البته این مسئله یک اولویت عملیاتی است و نه اولویت تبعیض‌مدارنه که ایجاد اشکال کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار