کد خبر: ۴۹۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
سرلشکر باقری با بیان اینکه مراسم اربعین دارای یک نماد جهانی است گفت: اربعین گام بزرگی در مسیر شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی با قدرت معنوی است.

به گزارش آرانیوز، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز در مراسم تقدیر از خادمان اربعین حسینی اظهار کرد: مراسم اربعین به عنوان نماد وحدت و جوشش ملت ایران، عراق و بسیاری از آزادی‌خواهان و علاقه‌مندان اهل بیت شده است، این مراسم به خوبی به جهان نشان می‌دهد اعتقاد اسلامی چه حرکت، چه موج و چه سیلی می‌تواند ایجاد کند.

وی افزود: در جهان شاهدیم در صورت برگزاری مراسمی در مکانی با حضور صرف چند هزار نفر، چقدر به آن می‌پردازند و آن را بزرگ می‌کنند اما مراسمی در جهان سالهاست آغاز شده و توسعه پیدا می‌کند که بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر در آن جمع شده و با مشکلات فراوان با پای‌پیاده عاشقانه عزاداری می‌کنند و اوج وفاق را به پوشش می‌گذارند اما هیچ اتفاق خبری از آن بروز نمی‌دهد.

سرلشکر باقری تصریح کرد: این مراسم پیامی جهانی دارد، هر چه آن را نمایش نمی‌دهند، بیشتر به آزادیخواهان اثبات می‌شود این مراسمی اصیل است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: مراسم اربعین گام بزرگی در مسیر شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی با قدرت معنوی است، اتحاد نمایش‌گذاشته در این مراسم در میان گروه‌های مختلف شیعه و مسلمانان، دو ملت ایران و عراق که سابقه درگیری  دارند و سابقه جهانی نیز نشان می دهد خواسته اش ایجاد شکاف و اختلاف بین دو کشور بوده است، اما، ملت عراق با آغوش باز از ملت ایران استقبال می‌کنند و این اتفاق کوچکی نیست.

وی ادامه داد: ارزش‌های عمیق انسانی در این مراسم به نمایش گذاشته می‌شود، در سال جاری به برکت خون شهیدان با وجود تمام مسائل خاص مانند افزایش گرمای هوا، تلاش تروریستها برای ایجاد ناامنی در مسیر تردد زائران، اعتراضات در عراق در ایام پیش از اربعین، وجود تنگناهای اقتصادی میان مردم عراق و ایران، با سازماندهی مناسب موکب‌داران، مهمان‌نوازی بی‌نظیر مردم شریف عراق و اقدامات دیگر توسط ارگانها، موجب شد افزایش چشمگیری در جمعیت زائران اتفاق بیفتد.

سرلشکر باقری تصریح کرد: حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر به بیش از ۳ میلیون نفر و ۷۴ درصد افزایش پیدا کرد، نیروی انتظامی به عنوان نیرویی محوری نقشی بی‌بدیل و استثنایی برعهده گرفت. البته تمام نیروهای مسلح در کنار نیروی انتظامی قرار داشتند، نیروی انتظامی با فرماندهی مسلط و پای کار و ایجاد قرارگاه دائمی، اشراف مناسب امنیتی و انتظامی و بکارگیری ۳۰ هزار نیروی خود توانست این مراسم را به خوبی اداره کند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: جایگزینی برگه‌های جایگزین گذرنامه، از جمله این ابتکارات بود، تسهیل در سفر دانشجویان و افرادی که به خدمت نرفته اند و بدون سپردن وثیقه از جمله این امکانات بود.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند  اربعین هم به حمدالله خیلی خوب برگزار شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار