کد خبر: ۴۹۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
سخنگوی دولت گفت: آواربرداری در میانه و سراب تا سه روز آینده به پایان می رسد.

به گزارش آرانیوز، علی ربیعی ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری در روستای ورنکش میانه گفت: امروز بازدیدی از این روستاها انجام شد و مشکلات برای طرح در هیات دولت مشخص شده است.

وی از پرداخت تسهیلات ۴ درصدی به زلزله زدگان خبر داد و گفت: تلاش می کنیم دیگر مشکلات منطقه هرچه سریعتر برطرف شود.

ربیعی با بیان اینکه امروز به این منطقه آمدم تا سخنان مردم را بشنوم، ادامه داد: زلزله یک بار دیگر مفهوم همبستگی ملی را نشان داد،از خداوند برای رفتگان آمرزش می طلبم.

وی با تقدیر از فرماندار میانه به دلیل حضور در لحظه های اول بعد از زلزله اظهار داشت: مسئولان بعداز وقوع زلزله سریعا وارد منطقه شدند و به امداد رسانی و مدیریت بحران پرداختند.

ربیعی با تقدیر از نیروهای انتظامی و امدادی در تامین امنیت و خدمت به مردم گفت: امنیت کامل در مناطق زلزله زده حاکم است.

وی با اشاره به فوت دو دانش آموز در این زمین لرزه گفت: خشم برای ساختن ایران درسی بود که از زهرای ورنکشی گرفتیم. نگذاریم رویاهای زهرا و ریحانه دو کودک جان باخته میانه ای در این زلزله از بین رود و زیر اوار دفن شود.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمنان گفت: نیاز داریم در کنار همدیگر باشیم تا از تحریم ها عبور کنیم.

ربیعی اظهار داشت: هر خانه ای مقام سازی شده بود آسیبی ندیده، کمک دولت برای مقاوم سازی مورد تاکید است و تسهیلات با درصد پایین به مردم مناطق زلزله زده می دهیم.

وی با اشاره به مشکلات مردم ورنکش گفت: مشکل در اینجا خانه بهداشت و درمانگاه است که پزشک ندارد. علاوه بر مصوبات دولت، هم کمک هزینه اسکان و ساخت خواهیم داشت. ۲۰۰۰ جایگاه دامی موقت احداث و خسارت دام ها پرداخت خواهد شد.

سخنگوی دولت افزود: کارگران آسیب دیده نیز بیمه بیکاری خواهند گرفت.

وی افزود: دولت دیروز تصویب کرد برای افرادی که می خواهند ساکن شوند کمک بلا عوض پرداخت خواهد کرد .وام های قرض الحسنه برای ساخت و ساز ها تصویب شده است. در کنار خانه ها به سرعت اتاق هایی ساخته خواهد شد، آوار برداری شروع شده و وعده داده شده تا ظرف چند روز اوار برداری تمام خواهد شد.

ربیعی ادامه داد: امروز در هیأت مدیره اشتغال برای دام های از دست رفته اعتبار تخصیص داده شد . تمام مشاغل از دست رفته جبران خواهد شد .

وی گفت: وقتی ۶ سالم بودم در زلزله ۱۳ نفر از نزدیکانم را از دست دادم این اتفاقی که افتاده باید تحمل کنیم . شور آذربایجان و صبر آذربایجان بی نظیر است . وقتی ماجرای زهرا و ریحانه را شنیدم گریه کردم.

وی گفت: طرح حمایت اقتصادی دهکها را در بر خواهد گرفت و امیدواریم به طور هدفمند این برنامه را اجرا کنیم. دولت هم خدمات فنی ارائه می دهد و همچنین 30 میلیون تومان وام داده می شود.

ربیعی افزود: بلایایی مثل سیل در چند دهه بی سابقه بود و ما در بخش های شمالی بیش ترین آسیب را دیدیم . آموزش و پرورش و هلال احمر می تواند نقش ویژه ای داشته باشد.

وی گفت: آوار برداری در میانه و سراب تا دو سه روز تمام می شود و وام ها آماده پرداخت است.

سخنگوی دولت گفت: معاون اول رئیس جمهور چهارشنبه برای بررسی آخرین وضعیت مناطق زلزله زده به میانه سفر می کند.

ربیعی گفت: ‌طرح حمایت اجتماعی و اقتصادی با ضریب ۳.۲ درصد خانوار بخش اعظم دهک‌های جامعه را دربرمی‌گیرد. با اجرای این طرح حدود 18 میلیون خانوار ایرانی به صورت هدفمند از مزیت‌های آن برخوردار می‌شوند.

وی افزود: زیر ساخت این طرح آماده و حساب‌های بانکی افراد موجود است و وزارت رفاه هم روش اجرای آن که در قالب خرید کالا و واریز وجه اجرا خواهد شد، اعلام می‌کند.

ربیعی با بیان اینکه وزارت رفاه و سازمان برنامه و بودجه مسئولیت تعیین خانوارها و برنامه ریزی در مورد اقدام را بر عهده دارد، ادامه داد: این طرح آثار تورمی ندارد و تورم حداقلی دارد که اگر اجرایی نشود، ممکن است آثار تورمی نقدینگی بدتر شود .

وی با تاکید بر اینکه برنامه دولت در شرایط تحریم افزایش تاب آوری و مقاومت اجتماعی است افزود : بهبود معیشت مردم ، ایجاد ثبات و آرامش ، جلوگیری از ریزش نیرو و حفظ سطح اشتغال کارخانه ها ، توسعه مبتنی بر مزیتهای محلی و استفاده از مزایای همسایگی در تبادلات تجاری منطقه ای از برنامه های دولت در شرایط تحریم است.

وی همچنین به جدیت دولت در مبارزه با فساد اشاره و خاطرنشان کرد : دولت از مبارزه همه دستگاهها و قوا با فساد حمایت می کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار