کد خبر: ۴۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: ۳۵ پرونده تخلف شرکت‌های هواپیمایی در ایام اربعین تشکیل شده است.

به گزارش آرانیوز، ، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در ابتدای نشست با خبرنگاران که روز یکشنبه برگزار شد، به تعداد پرونده های وارده در چند ماه اخیر  اشاره و تصریح کرد: ۳۴۴ هزار و ۳۳۳ پرونده وارده، ۳۳۸ هزار و ۶۶ پرونده مختومه و ۴۸ هزار و ۹۶۴ پرونده مانده داشتیم. با توجه به آمار  رشد ۲۹۲ درصدی عملکرد نسبت به سال گذشته محسوس‌ است.

وی‌ از محکومیت ۱۷۳ هزار میلیارد ریالی متخلفان هم خبر داد.

رایگانی به نتایج اجرای طرح اربعین اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۲۵۶ اکیپ گشت مشترک تشکیل شده که ۵ هزار و ۸۸ مورد بازرسی انجام داده اند.

وی افزود: تعداد یک هزار و ۸۷۸ واحد دارای تخلف، ۲ هزار و ۳۲ واحد بدون تخلف، یک هزار و ۱۷۸ واحد نیازمند تذکر برای اصلاح تخلف شناسایی شدند و در این میان ۲ هزار و ۴۱۷ پرونده تشکیل شده و متخلفان به پرداخت ۳۷ میلیارد و ۹۸۵ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده اند.

رایگانی ادامه داد: ۳۵پرونده تخلف شرکت های هواپیمایی در ایام اربعین تشکیل شده است. متأسفانه حتی در یک مورد یک شرکت هواپیمایی خارجی اقدام به فروش بلیط هواپیما ی شیراز به نجف به قیمت ۱۱میلیون تومان کرد و سوال اینجاست که شرکت های هواپیمایی خارجی این میزان را با چه محوری اعلام کرد است؟

وی از عملکرد شرکت های خودروسازی انتقاد کرد و گفت: شرکت های خودروسازی عملکرد خوبی در پایین آمدن قیمت خودروهای داخلی نداشتند و با عدم عرضه خودرو و پلاک سازی خلل ایجاد کردند.

رایگانی در پاسخ به این سوال مهر که آیا تا کنون برای عملکرد اپراتورها در ایام اربعین پرونده ای تشکیل شده است؟ گفت: وزارت ارتباطات متولی این امور است. صرف اینکه ۲۶ میلیون به حساب مردم برگشت داده شده است پذیرفتنی نیست.

وی افزود: باید مشخص شود که این میزان برگشتی به چه منظور بوده است آیا در رابطه با کم بودن حجم بسته ها بوده است. دو اپراتور باید شفاف در این زمینه اعلام کنند که هزینه بابت چه خدماتی بوده است.

رایگانی با بیان اینکه معتقدیم تخلفی صورت گرفته است، گفت: باید اپراتور ها جریمه شوند و مرجعی که باید تخلف را اعلام کند وزارت ارتباطات است و از همینجا اعلام آمادگی می کنیم که در صورت اعلام تخلف و  تشکیل پرونده رسیدگی کنیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه به پرونده های استانی اشاره کرد و گفت: در استان کردستان، قاچاقچیان ۳ محموله فرآورده نفتی به مقدار ۹۴ هزار لیتر در شهرستان بیجار را دستگیر و علاوه بر ضبط محموله حکم به پرداخت ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جزای نقدی برای متخلفان صادر شد که این حکم اجرایی شده است.

وی افزود: قاچاقچی ۱۱۰ دستگاه تلفن همراه هوشمند در شهرستان دیواندره به پرداخت ۵ میلیارد و ۸۲۰ مییلون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.همچنین در خراسان رضوی، مأمورین هنگ مرزی تایباد از یک تبعه افغانستان ۱۱ میلیون و ۹۹۰ هزار روپیه معادل ۷۲۰ میلیون تومان را در جعبه های بیسکویت کشف کردند و پرونده در حال رسیدگی است.

رایگانی افزود: مامورین مستقر در ترمینال پروازهای خارجی از یک تبعه عراقی ۳۶ میلیون و ۹۸۵ هزار دینار عراقی و ۴۱ هزار و ۹۰۰ دلار آمریکا را کشف و ضبط کردند. مامورین همچنین از مسافر دیگری مقدار ۵۳ هزار دلار آمریکا را کشف کردند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: در ایلام، محموله سیگار قاچاق در شعبه اول دره شهر تشکیل و پرونده این تخلف به ارزش ۳ میلیارد و ۴۶۶ میلیون ریال در حال رسیدگی است. همچنین پرونده قاچاق محموله پارچه به ارزش یک میلیارد و ۸۱۶ میلیون ریال نیز در شعبه اول تعزیرات مهران در دست رسیدگی است.

رایگانی تصریح کرد: در فارس، عامل قاچاق ۹۶۱ دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق در شهرستان فیروزآباد به پرداخت ۲۸ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شده و متهم به علت عجز از پرداخت جریمه در زندان به سر می برد. همچنین  قاچاقچی البسه زنانه در شهرستان کازرون به پرداخت ۱۳ میلیارد ریال جریمه محکوم شده است.

وی افزود: در آذربایجان غربی، متهمین قاچاق ۶۲۴ هزار و ۳۷۰ دلار آمریکا به ضبط ارز مکشوفه و پرداخت ۶۹ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند. همچنین  عامل قاچاق ۴۶ هزار و ۱۴۰ لیتر نفت سفید در شهرستان ارومیه به ضبط سوخت مکشوفه و پرداخت ۳۵ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: در مازندران نیز  جریمه گرانفروشی یک شرکت لبنی به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال وصول شد. پرونده گرانفروشی روغن موتور به ارزش ۳ میلیارد ریال تشکیل و در حال رسیدگی است. در سیستان و بلوچستان نیز در راستای طرح ویژه مبارزه با قاچاق سوخت توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) سپاه شهرستان زابل تعداد ۲۵ دستگاه کشنده شناسایی و مورد بررسی قرار گرفت. در همین راستا از این تعداد خودرو ۱۳۰ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی شامل نفت گاز و بنزین قاچاق کشف شد و پس از دستگیری متهمین، پرونده به تعزیرات حکومتی زابل ارسال و در شعبه ویژه تخلفات قاچاق کالا و ارز رسیدگی شد و قاچاقچیان را جمعا به میزان ۱۸ میلیارد ریال جزای نقدی و ضبط سوخت مکشوفه، ظروف و اقلام وسیله ارتکاب قاچاق محکوم کرد و با اقدامات صورت گرفته حکم پرونده اجرا و جریمه صادره از متخلفین وصول شد.

وی در ادامه و با اشاره به مسایل مطرح شده پیرامون  قیمت ایمپلنت در تهران، گفت: قیمت ایمپلنت تا ۵۶ الی ۵۷ میلیون تومان است. تعرفه‌ها در تهران تا ٢۵٠ درصد اختلاف دارند و بخش زیادی از مردم نمی توانند از خدمات دندانپزشکی به دلیل قیمت های بالا بهره مند شوند.

رایگانی افزود:  برخی دندانپزشکان به دلار هزینه از بیماران دریافت می کنند. البته اخیرا شنیده‌ام عده بسیاری به مبلغ دو میلیون تومان ایمپلنت انجام داده اند که این مسئله باعث مشکلات بسیاری برای بیماران شده است زیرا کیفیت بسیار پایین داشته است. بنابراین وزارت بهداشت دراین خصوص وارد شود و متخلفان را شناسایی و به تعزیرات معرفی کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار