کد خبر: ۴۹۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
سمنان -‌ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه زیرساخت‌های اولیه منطقه ویژه اقتصادی دامغان باید تأمین شود، گفت: این امر به لحاظ جذب سرمایه‌گذار مؤثر است.

به گزارش ارانیوز،حشمت‌الله عسگری بعدازظهر یکشنبه در جلسه بررسی مسائل و موارد پیرامون منطقه اقتصادی دامغان به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه مدیریت منطقه ویژه اقتصادی امری بسیار بزرگ است که می‌تواند منتهی به توسعه یک منطقه شود، ابراز داشت: ارائه برنامه‌های مدون، جامع، عملیاتی و تخصیص آورده مالی و سرمایه برای فراهم‌سازی و تکمیل زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی دامغان از سوی هیئت‌مدیره آن، یکی از الزامات اصلی و ضروری است.

وی افزود: با توجه به اینکه مدیریت منطقه اقتصادی نیازمند اقدامات و مدیریت جهادی، کارشناسی، مسئولانه و مجدانه همراه با پیگیری‌های عملی مستمر است لذا زیرساخت‌های اولیه ازجمله آب، گاز و برق برای این منطقه ویژه، توسط مدیریت آن به لحاظ حضور سرمایه‌گذاران و راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی، باید تأمین و فراهم شود.

‌معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه برای توسعه منطقه می‌بایست طبق برنامه زمان‌بندی‌شده گام برداشت، ابراز داشت: پس از تصویب طرح جامع این‌ منطقه ویژه اقتصادی، می‌توان از روش‌های مختلف در قالب تفاهم‌نامه با واحدهای متقاضی سرمایه‌گذاری در این‌ منطقه، برای توسعه و تقویت زیرساخت‌ها و راه‌اندازی فازهای بعدی، بهره برد.

عسگری در ادامه تصریح کرد: برنامه ‌عملیاتی زمان‌بندی‌شده در خصوص فازهای مختلف راه‌اندازی، تکمیل و تجهیز منطقه ویژه اقتصادی دامغان می‌بایست ارائه شود.

وی افزود: تسریع در اقدامات حوزه‌های مختلف، تصویب طرح جامع، ارائه برنامه عملیاتی زمان‌بندی‌شده، فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاران ازجمله برنامه‌هایی است که می‌بایست در دستور کار قرار گیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار