کد خبر: ۴۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
مشهد - مسئول دفتر امور بانوان فرمانداری تایباد گفت: طرح «روستای پاک» در ۱۰۰ روستای خراسان رضوی آغاز شده است که پنج روستا از شهرستان تایباد به عنوان پایلوت در شهرستان معرفی شده اند.

به گزارش آرانیوز، بهناز سیدالحسینی، مسئول دفتر امور بانوان فرمانداری تایباد در حاشیه جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده  گفت: طرح «روستای پاک» در ۱۰۰ روستای خراسان رضوی آغاز شده است که پنج روستا از شهرستان تایباد به عنوان پایلوت در شهرستان معرفی شده اند.

سیدالحسینی با بیان اینکه دو روستای جوزقان از بخش میان ولایت و فرمان آباد از بخش مرکزی شهرستان تایباد سال گذشته با کسب استانداردهای لازم در فهرست روستاهای پاک استان وارد شده اند، در خصوص این استانداردها اظهار کرد: روستای پاک روستایی است که عاری از بیسوادی، بیکاری، طلاق و اعتیاد باشد، همه خانواده های روستا تحت پوشش بیمه روستایی درآمده باشند، باسوادان روستا حداقل سالانه یک کتاب را مطالعه کنند و یک سازمان مردم نهاد در روستا وجود داشته باشد.

مسئول دفتر امور بانوان تایباد افزود: رسیدن به اهداف این طرح جز با همکاری دستگاه های مسئول در طرح و مردم امکان پذیر نیست، لذا دهیاری ها باید جلسات بررسی شاخص ها در روستای خود را بطور مرتب برگزار و گزارش آن را به بخشداری ها اعلام کنند.

وی در خصوص مشارکت دفتر امور بانوان در این طرح گفت: توجه ویژه به زنان روستایی که از اهداف سند چشم انداز کشور می باشد و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها با توانمند سازی بانوان روستایی، دو عاملی است که باعث شده است، دفتر امور بانوان وارد این طرح شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار