کد خبر: ۴۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
دماوند- وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه خدماتی که برای آموزش و پرورش صورت می گیرد ابدی می شوند گفت: ۱۸درصد مدارس نیازمند مقاوم سازی و ۱۲ درصدباید از نو ساخته شوند.

به گزارش آرانیوز، محسن حاجی میرزایی بعد از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح مجتمع آموزشی استثنایی رودهن طی سخنانی اظهار داشت: اتحاد، تعهد و مسئولیت پذیری مردم و خیرین بزرگوار الهام بخش ما است و بسیار خرسندم که در این مراسم حضور پیدا کردم و امیدوارم که بتوانیم قدردان این خیرین و انسان های ارزشمند در جامعه باشیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه بر اساس منطق دینی و فرهنگ قرانی همه هستی عرصه هنرمندی انسان ها است و هر آنچه که بر روی زمین قرار دارد فلسفه ای جر هنرنمایی انسان ندارد گفت: اینجا عرصه هنرنمایی انسان های خوب است و قدر داشته های خود را می دانند و کاری که برای آموزش و پرورش انجام می شود ابدی است چرا که باقی کارها مقید به زمان می باشند و با زمان از بین می روند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان داشت: در آموزش و پرورش مسئولیت تربیت نسل جدید را بر عهده داریم و باید نسلی تربیت کنیم که بتوانند زندگی کنند و ایفای مسئولیت داشته باشند و از هویت و ارزشها و دین و قابلیت های خود محافظت کند و برای انجام این کار باید بسترهای متعددی فراهم شوند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه فرآیندی که کار آموزش را تشکیل می دهد شامل برنامه درسی معلم محتوا است گفت: یکی دیگر از مهم ترین ارکان، فضا و تجهیزات است که در منطق آموزش و پرورش فضا و تجهیزات جزیی از تربیت است و کارکرد تربیتی دارد و با سایر ساختمان ها متفاوت است و باید با اصول و چارچوب های تعلیم و تربیت در همه جوانب ساخت و تجهیز هماهنگ باشد.

حاجی میرزایی افزود: کار برای دانش اموزان مهم است و کار برای دانش آموزان با نیازهای ویژه مهم تر می باشد احیای این عزیزان احیای زندگی و جامعه است و کسانی که این تلاش ها را می کنند شایسته قدردانی هستند چرا که کاری که برای دانش آموزان با نیازهای ویژه صورت می گیرد دارای تفاوتهایی است که تجهیزات و نوع ساخت آن متفاوت است و هزینه های آن زیاد است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: هر میزان که خیرین تلاش می کنند بقیه نیز باید بکوشند تا جریان مدرسه سازی رونق بیشتری بگیرد و در همین راستا نیز در ال گذشته دولت حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای کار مدرسه سازی اختصاص داده است و امسال با ۸۰ در صد بودجه ای که تاکنون دریافت کرده و بیش از بقیه دستگاه های اجرایی است، ۲ هزار میلیارد تومان در استان ها برای پروژه های ناتمام و تقویت مدرسه سازی توزیع شده اما با این تفاسیر باز هم بسیار عقب هستیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مناطقی که به لحاظ فضاهای آموزشی با آن مشکل داریم تهران و شهرستان های استان تهران است که جز استان های ضعیف و نا برخوردار هستند گفت: ۳۰ در صد مدارس نیامند توجه هستند و ۱۸ درصد باید مقاوم سازی شوند و ۱۲ درصد از نو ساخته بشوند و این نیازها باید مورد توجه قرار بگیرند، لذا ما باید عرصه خیرین را گسترش دهیم و امکان را فراهم کنیم که افراد با سرمایه های خرد نیز در این امر مشارکت داشته باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار