کد خبر: ۴۹۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
تبریز- نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت : دولت مؤظف است کانکس در اختیار افرادی که منازل آنها به طور کامل تخریب شده بگذارد.

نبه گزارش آرانیوز، ماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت : وضعیت اسکان مردم  در مناطق زلزله زده، جزو اساسی‌ترین مسائلی است که باید حل شود.

یعقوب شیویاری، ضمن گله مندی از نبود کانکس در مناطق زلزله زده افزود : دولت مؤظف است کانکس را به‌ ویژه برای افرادی که منازل آنها به طور کامل تخریب شده است در اختیار بگذارد تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد : مردم قادر به تهیه کانکس نیستند و دولت باید به هر طریق ممکن کانکس را در اختیار مردم قرار دهد.

شیویاری به خبرنگار مهر گفت : اصلی‌ترین دغدغه‌ای که وجود دارد این است که مناطقی که تخریب شده‌اند باید مورد ارزیابی قرار گیرد تا تکلیف مردم مشخص گردد چرا که مردم به دلیل برودت هوا از وضعیت اسکان خود ناراضی هستند و به دلیل مشکلات شخصی نمی‌توانند روستای خود را ترک کنند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد : ستاد مدیریت بحران برنامه‌هایی را پیش رو دارد که بعد از شناسایی و اتمام خاک‌برداری، نیاز به تمهیدات و تسهیلات ویژه برای منازلی که به طور کامل تخریب شده‌اند وجود دارد که در این راستا راه‌ و شهرسازی، بنیاد مسکن و دیگر ارگان‌ها که در ساخت مسکن می‌توانند دخیل باشند باید پای کار بیایند.

وی به حضور نیروهای سپاه، ارتش، نیروهای نظامی و انتظامی در مناطق زلزله زده اشاره و ادامه داد : حضور نماینده ولی فقیه و ابراز تسلیت و همدردی ایشان، موجب قوت قلب و تسلی خاطر است.

شیویاری افزود : حضور مسئولین امر در مناطق زلزله زده به ویژه مسئولانی که تصمیم گیرنده هستند ضروری است اما انتظار بر این است که وعده‌های خود را طبق دستورالعمل و برنامه‌هایی که وجود دارد و ستاد بحران تصمیم گیری می‌کند رو به جلو ببرند.

وی گفت : از لحظات اولیه وقوع زلزله، نیروهای امدادی، جمعیت هلال احمر، اورژانس، پرسنل و کادر بیمارستان برکت امام خمینی میانه پای کار بودند؛ کادر پزشکی در منطقه وجود دارد اما نیاز است تا ارتقاء یابد.

شیویاری ادامه داد : مردم بخاطر نبود مدیریت واحد در منطقه ناراضی هستند که امیدوارم روند مدیریت‌ها بهبود یافته تا بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم. 

وی ضمن تأکید بر آغاز عملیات آوار برداری افزود : اهالی روستاها به ویژه روستاهایی که با تخریب بالایی مواجه شده‌اند از وضعیت اسکان خود  ناراضی هستند.

 شیویاری در پایان گفت : به دلیل برودت هوا ضروری است تا مسئولین امر از طریق کانکس و یا راهکارهایی برای اسکان موقت اقدام کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار