کد خبر: ۴۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
امضای قرارداد صادرات گاز به ارزش ۲۰ میلیارد دلار تنها به یک کشور یعنی مصر نشان میدهد که چرا رژیم صهیونیستی از ادامه جنگ و خونریزی در کشور سوریه و بی ثباتی و عدم وجود دولت پایدار در لبنان سود میبرد.

به گزارش آرانیوز، در روزهای آینده قراردادی میان رژیم صهیونیستی و وزارت انرژی مصر به منظور احداث خط لوله گازی در بستر دریای مدیترانه برای صادرات گاز طبیعی از میادین گازی ساحل اسراییل به مصر منعقد خواهد شد.

بر طبق این قرارداد که میان شرکت‌های نفتی Delek رژیم صهیونیستی ، Noble texas امریکا و شرکت ملی گاز شرق مصر امضا میشود فرآورده‌های گازی رژیم صهیونیستی از دو میدان گازی Leviathan  که به تازگی عملیاتی شده و میدان گازی Tamar که چندین سال مشغول فعالیت است از بندر عسقلان در فلسطین اشغالی به بندر العریش در خاک مصر صادر خواهد شد.

ماه گذشته میلادی رسانه‌ها از توافق کمپانی‌های نفتی اسراییل با شرکت  Dolphinus Holdings مصر به منظور صادرات ۱۵ میلیارد دلار فرآورده‌های گازی در سال‌های آینده خبر دادند اما ظاهرا طبق توافقات جدید این قرارداد با ورود کمپانی امریکایی Noble و احداث خط لوله‌ای به طول ۹۰ کیلومتر در بستر دریا به ۲۰ میلیارد دلار افزایش یافته است. هزینه احداث این خط لوله حدود ۵۲۸ میلیون دلار برآورد شده است.

نمای گرافیکی از موقعیت خط لوله گازی میان اسراییل و مصر

گفتنی است از زمان کشف منابع عظیم گازی در ساحل شرقی مدیترانه و سواحل فلسطین اشغالی ، لبنان و سوریه به ظرفیت بیش از ۱۲۲ تریلیون فوت مکعب، تنها رژیم صهیونیستی اقدام به استقرار سکوها و تجهیزات مخصوص استخراج و فرآوری گاز طبیعی از این میدان کرده است.

میادین گازی در ساحل فلسطین اشغالی

امضای قرارداد صادرات گاز به ارزش ۲۰ میلیارد دلار تنها به یک کشور یعنی مصر نشان می‌دهد که چرا رژیم صهیونیستی از ادامه جنگ و خونریزی در کشور سوریه و بی ثباتی و عدم وجود دولت پایدار در لبنان سود می‌برد. به خصوص اگر تاریخ کشف این میدان گازی یعنی دسامبر ۲۰۱۰ میلادی را در نظر بگیریم تنها ۱ ماه بعد یعنی ژانویه ۲۰۱۱ حوادثی که منجر به جنگ داخلی تمام عیار در سوریه شد آغاز می‌شود.

در خصوص لبنان نیز که دست کم به مانند سوریه درگیر جنگ نبوده و مقامات دولتی این کشور و حتی رهبران مقاومت بارها بر لزوم استفاده ملت لبنان از این ثروت خدادادی تاکید کرده اند، اختلافات داخلی و تحریک مقامات سعودی و صهیونیست تا کنون اجازه تشکیل دولتی مقتدر و همکاری تمامی احزاب و جناح‌ها در لبنان را نداده و بدین اسراییل با خیالی آسوده اقدام به استخراج گاز از این میدان مشترک و صادرات آن به کشورهای دنیا می‌کند.

موقعیت تقریبی میدان انرژی Levant Basin در شرق مدیترانه
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار