کد خبر: ۴۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
طی مراسمی در سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ به عنوان رئیس جدید موسسه دارالقرآن الکریم معرفی شد.

به گزارش آرانیوز، آیین تودیع و معارفه روسای جدید و سابق و اعضای هیات امنای سازمان دارالقرآن الکریم صبح امروز سه شنبه ۱۴ آبان ماه با حضور حجت الاسلام محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و جمعی فعالان و مسئولان کشوری و لشگری در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ به عنوان رئیس جدید موسسه دارالقرآن معرفی شد. مهدی قره‌شیخلو به مدت ۱۰ سال سکان هدایت سازمان دارالقرآن الکریم وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی را برعهده داشت.

در این مراسم حجت الاسلام قمی ضمن تأکید بر ظرفیت های عظیم قرآنی نظام جمهوری اسلامی گفت: این ظرفیت عظیم و بی بدیل از قرآنیان که پیش روی ما قرار دارد، قابل اغماض نیست و همه از این حقیقت جامع حضرت حق بهره برده ایم. همه به این حد از بلوغ رسیده ایم که خطهایی که بینمان کشیده شده را نبینیم و همه توان مان را برای پیشبرد جامعه قرآنی به کار خواهیم برد.

وی با تأکید براینکه محور تبلیغات اسلام قرآن است، افزود: محور تبلیغات اسلام باید قرآن باشد. نه تنها سازمان تبلیغات اسلامی، بلکه هر نهاد و دستگاهی که کار فرهنگی انجام می‌دهد باید محورش قرآن باشد و حتماً سیاست بالادستی باید مأخوذ از قرآن باشد.  

حجت الاسلام قمی با تأکید بر توانمندی های رییس جدید سازمان دارالقرآن گفت: حجت الاسلام اخوان، صاحب صلاحیت و توانمندی های خوب و متعددی است و بنده کاملاً به کسی که سکان مدیریت سازمان دارالقرآن را از دست مدیر سابق می‌گیرد، اطمینان دارم و به فضل خداوند تمام قد پشت حجت الاسلام اخوان ایستاده ام.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: حتماً در این مسیر می‌خواهیم گام دوم انقلاب را با محور قرآن، قدرتمندانه تر پیش ببریم. گام دوم یعنی اینکه گام اول برداشته شده و در مسیر جدید فعالیتها دشوارتر ، سخت تر و دستاوردها افزون تر خواهد بود، اگر اهل استقامت باشیم.

قمی با تأکید براینکه به تمام شئون قرآن اهتمام خواهیم ورزید، عنوان کرد: پیش از این گامهای موثری برداشته شده است و ما  آن را باید تقویت کنیم. حتماً سازمان دارالقرآن در دوره جدید تقویت خواهد شد. در همین راستا از بخش بانوان خانم حاج عبدالباقی را به هیات امنا اضافه کردیم تا از ظرفیت بانوان در این عرصه نیز استفاده کنیم. از شخصیت های عالم و اندیشمند حوزوی در ترکیب هیأت امنا نیز بهره خواهیم برد.

وی افزود: با دستگاه های حاکمیتی یا جریان های دیگر که در عرصه قرآنی حضور دارند، هم افزایی بیشتر خواهیم داشت. با تمام وجود قلباً قدردان زحماتی هستیم که به پرچمداری مدیر اسبق سازمان دارالقرآن کشیده شده است و تلاشهای رییس سابق حتماً ادامه پیدا خواهد کرد.

رییس سازمان تبلیغات با اشاره به بخش آسیب های فعالیتهای قرآنی افزود: در باب آسیب شناسی فعالیتهای قرآنی در جامعه مشتاق شنیدن مسائل به صورت مکتوب و حضوری هستم. آنچه که مسلم است همه فعالیتهای فرهنگی را بر محور قرآن ساماندهی خواهیم کرد. محور حرکت نیز سازمان دارالقرآن و گفتمان قرآنی خواهد بود.

وی با نقل حدیثی از امام حسن عسکری(ع) گفت: بنابر فرمایش امام حسن عسکری(ع) آن مومنی قدر و منزلت دارد که دایره علاقه مندان به قرآن و مکتب اهل بیت را افزایش دهد. اگر جامعه قرآنی یک جامعه محدود است، تقصیر ماست و این دایره باید گسترش پیدا کند و قدم اول آن افزایش تلقی های صحیح جامعه از قرآن است.

حجت الاسلام قمی در پایان گفت: اینجا اراده مستحکمی برای تغییر وجود دارد. چیزی از دارالقرآن کم و یا زیاد نکردیم، بلکه به توانمندی های دارالقرآن اضافه خواهیم کرد. امیدوارم اتفاقات بزرگی در این مجموعه بیفتد و ثمراتش دیده شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار